Pakopuoli oli auki ja virtaa varmasti ihan hyvin. Putsasin silti.
On tuossa kaasarin kohdalla perussäädöt ruuveille H & L. Molempia 1 kierros vastapäivään on perussäätö. Eivät olleet ihan siinä, mutta melkein kuitenkin. Ei ollut mainittavaa eroa käynnissä.
Tulpan kipinä oli kylmänä ja puolilämpimänä saman oloinen eli vaikutti hyvältä. Kuumaksi asti en saanut käytettyä, niin siihen ei voinut verrata.
Kun tulpan hattuun ei koskenut, niin läpilyöntejä ei pimeässä havainnut lainkaan. Hatusta kun otti sormilla kiinni, näki kyllä, että toisinaan löi tulpan hatun läpi sormille. Liekkö tuokaan varsinainen syy, kun monet pienkoneet, mopot sun muut käyttäytyy ihan samoin ja silti toimivat normaalisti?
Tankin suodatin oli puhdas. Otin imuletkun tankista käteen, ei silmämääräistä vikaa. Tankista primer-pumpulle menevä letkukin oli hyvä (ei vuotanut, vaikka laittoi pari baaria painetta sisään), mutta primer-pumpulta kaasarille tuleva letku murtui, kun sitä oikein kunnolla taivutteli. En kuitenkaan jaksa uskoa sen olevan syynä huonoon lämpimänä käyntiin (ei kait sitä kautta ainetta kulje kuin pumpatessa, ja toisaalta kylmänä käy kuitenkin hyvin), mutta vaihdetaan silti. Siellä sisällä oli jonkun sortin jousikierukka eli normiletku ei käy.
Kaasarin kuminen imukaula on ehjä.
Kaikista rei´istä tarkasteltuna mäntä ja sylinteri näyttivät hyvältä ja melko puhtailta. Hieman karstaa männän päällä.
Tuota 3% seosta on käytetty 10 vuotta, niin vaikea uskoa senkään olevan syynä käyntiongelmiin. Toki jos sahasta vielä pelin saa, niin voisi siirtyä 2% seokseen, jos se kerran riittää (jenkkien ohjekirjan mukaan riittää).
Joku arveli, että puolipuristin voisi vuotaa (en kylläkään ole sitä juuri käyttänyt). Luulisi kuitenkin, että se vaikuttaisi käyntiin myös kylmänä.
Muuten narusta saa kyllä nykiä kunnolla eli puristukset tuntuisivat kyllä olevan tallessa.
Ajattelin hakea huomenna tuon haljenneen letkun ja kaasarin tiivistesarjan + varuiksi se haitariletkukin. Jos ei auta, niin täytyy sitten ihmetellä lisää...
__________________
-Toyota Camry 2.4 2002
-Toyota Landcruiser HJ60 12H-T 1982
-Citroen Jumpy pikkubussi 2.0 HDi 165 automaatti 2014
-Case 1840 3.9 Cummins -liukuohjattu 1999
|