Frontera ja nelivedon käyttö
Hei!
Tulipa hankittua viisiovinen(pitkä) Frontera 95 vuosimallia ja 2.4 koneella kun oli edullinen ja muutenkin mukava peli. Mittarissa 211000 ja aikoinaan 2006 Saksasta tuotu, ei ruostetta.
Kyseessä on ensimmäinen varsinainen maasturini, eikä muutenkaan kokemusta näistä vanhemmista peleistä ole, mutta käytyäni tämän keskustelun läpi täältä näyttäisi tietoa löytyvän...
En oikein ole päässyt selvyyteen miten fronteralla suositellaan ajettavan, nelivedolla vain ja ainoastaan jos on suohon upota tms. vai voiko käyttää joustavammin? Nyt olen ajanut vähän vaihtelevasti, vähän kuin kokeillen miltä auto milläkin vedolla eri olosuhteissa tuntuu. Kaikki on toiminut, eikä mitään rutinoita tai ongelmia ole ollut. En kuitenkaan haluaisi vahingossa tietämöttömyyttäni autoa rikkoa.
Eli, onko normaali talvikeli vaihtelevasti lumisella ja jäisellä tiellä ok nelivedon käyttöön vai ei? Entäs hiekkatiet?
Missä nopeuksissa nelivetoa voi kytkeä päälle ja pois? Nyt olen tehnyt niin vain auton ollessa pysähdyksissä.
Lukot ovat käsittääkseni mekaaniset ja tällä hetkellä koko ajan päällä. Renkaat ovat nastarenkaat.
Mitenkäs kokemukset takavedosta ja talvikeleistä tällä autolla? Onko herkkä pyörimään tai muuta?
Ohjauksen keskialueella oleva väljä alue lienee ominaisuus...näin minulle ainakin kerrottiin.
t. aloitteleva maasturisti
|