Näytä yksittäinen viesti
  #6  
Vanha 06.01.2014, 17:07
hitoy hitoy ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.04.10
Sijainti: kirkkonummi
Viestit: 1.779
Perusasetus

Soa soa sooa... On tullu leikeltyä, mittailtua ja pähkäiltyä. Välillä palstalle surffaamaan ja kyselemään tyhmiä / käyttämään sitä kuuluisaa hakua. Niin monta topiccia tästäkin aiheesta löytyy että huhuhuh. Menee pää vaan tötterölle kun tietoa tulvii silmistä ja korvista. Väärääkin infoa löytyy joten kaikki tarkistettava tuplana. Mielipiteitäkin yhtä monta kuin tekijääkin on. No itse asiaan eli näin mentiin tämän kanssa.

Etu aksulainen alle ( myös jousien ) ja kardaanikulman katsottu mieleiseksi. mitattu tulevaa korkeutta ja kaikkea muutakin. Tämä "saatu" asento ei varmaankaan ole se paras tai oikea mutta siihen se nyt tuli. Kardaanin kulma on hieman kovempi laatikon päässä. koetaan itse ne jyrinät jos sellaisia saatiin aikaiseksi.
kuskin puolelle jousipeti kiinni muutamalla hepillä ja vaateriin tietty.
Akseli "pöydälle" ja rasvaleikkeihin eli muttereiksi.



Akseli purettuna



Valupuoli eli apparin puoli sai myös jousipedin. Tässä vasta hepissään. Migillä tulee saumat + vahvisteet. hitsaus "tapa" vielä hiukan auki. ( toiset antanut jäähtyä hitaasti toiset hitsannut normaalisti. Toiset takonut saumaa välillä ja ja... )



Päät leikkasin irti en tietenkään poikki ja vääntelinkääntelin hiukan casteria oikeaan suuntaan


Akseli alle ja auto tunkilla ylös. Pukit siirsin akselin alle ja korkeuden pistin 35" rinkuloiden mukaan. Auto nyt siis tulevassa ajo korkeudessa ja vaaterissa. Caster kulman naputtelin nollaan


3mm piti kääntää että 0 astetta saatiin aikaiseksi



6 astetta oli hakusessa joten hiukan yli 4mm käänsin lisää. 1 aste on siis noin 0.69mm ( oman laskutapani mukaan )







Tässä vielä kuva paljon tuo 4mm vaikuttaa



Paketin jätin tähän vaiheeseen(tarkistan vielä astemittarilla passien välisen kulman yms.) Sitten samat millit kääntöä toiselle puolelle ja ohjausvarsien tarkistus että ei osu lehtiin vahigossakaan. Akseli alta pois ja hitsuutus läjään, pesu tietenkin ja joku mukava väri kaiken kruunuksi niskaan. Uusiksi menee stefat,tiivisteet,laakerit ja jarrut. Toinen satula oli myös ehtoo puolella joten sen entisöinti tai vaihto.
Vastaa lainaten