Moi,
Lainaus:
|
quote:rangen rungon sisällä on niin hilpeen mallisia vahvikelevyjä että sen huuhtelussa riittääkin haasteita.ei taidaa oulun rinteet riittää.
|
Tämän takia tunkkasin auton keulaa vielä n. puoli metriä ylös, taka-akselin yli kääntyvä osa oli kokonaan alamäkeen, ihan rungon takaosassa oli lyhyen matkaa vaakaan tai ihan hintsusti ylämäkeen. Vesi tuli siitä kohtaa kuitenkin vauhdilla ulos, eli silleen kohtuullisen yläviistoon keula oli.
Lainaus:
|
quote:Ihan vaan pitää paavolle kertoa, että siellä runkopalkkien sisällä on poikittaisia seiniä jotka on siellä vaan rungon kasaan hitsauksen takia. mutta että, sieltä ei ihan kaikki tuu ulos kun osa jää niihin.
|
Tuon näkee kyllä, mulla oli takapuskuri pois eli ne runkopalkkien takapäät oli avoimia, siitä näkyy heti sellaisia "haittalevyjä", mut ainakin se takimmaisen alta tuli vesi (ja turve) muutaman millin raosta.
Onko rangen rungon pesuun mitään toimivaa konstia sitten? Siis helpompaa kuin että aukaisee runkopalkkien päät edestä, nostaa keulan *reilusti* ylämäkeen ja paihaa kovalla paineella paljon vettä esim. paloletkulla palkin sisään?
-Paavo
PS. "Teillä oli vaan "huonot" reittivalinnat": vinssailtiin mekin parissa paikkaa, myös yleisöerikoiskoe kolmosella, tää kuva on C3 rastin luota (samassa paikkaa oli vaijerinpätkiä, kaitpa tuoho oli tarttuneet muutkin):
Mut noita mun kriteereillä pehmeitä paikkoja siis oli tosi vähän, ja ne oli sellaisia pieniä plänttejä, vrt. esim. Pyhä-Hyppylän maastot naarmankairassa:
Reitti meni tuon kuvassa edessä näkyvän jängän yli, arimmat kierteli reunoja myöten, mutta Mika ajeli mokkirangella lähs keskeltä yli. Jäi tosin jumiin kun matkaa kovalle maalle oli enää tosi vähän, luokkaa 10 metriä:
Meni vähän offtopikiksi, mutta käsite "suo" tarkoittaa varmaan vähän erikokoista kosteikkoa eri puolilla maata, toki saa auton pienemmissäkin roopeissa senverran syvälle että muta pääsee sunkopalkkien sisään.