Viestiketju: Toyota OJ40
Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 04.01.2014, 10:43
Dectane Dectane ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Liminka
Viestit: 2.940
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja petr Näytä viesti
Mä meinasin laittaa itselle tuon OM603 turbon kylkeen VNT Garretin 2260 vai mitäs ne onkaan noissa uudehkoissa 3 litran cdi mersuissa ja bemareissa. Luulis riittävän n. 300hv ja ennen kaikkea se vois olla vielä riittävän herkkä heräämään alhaalta "maastomöyrinnässä".

Toisaalta mulla ei tule kuin 6mm tapeilla oleva pumppu (ajattelin laittaa manuaaliaskin ja muutenkin sääliä voimansiirtoa, 7-8mm taitaa olla liian kylmää kyytiä ja muutenkin hankala manuaaliaskin kanssa) niin enempää sieltä ei lähtisikään tuottoa että isompaa turboa tarvisi. Itse ajattelin tavoitella sellaista 230-250hv ja 400-450NM tasoa

VNT:n ohjaus vaan mietityttää, että mikä olis helppo ja luotettava tapa. Mites meinasit itse toteuttaa?
No tuo sun tehotavote on sille garretille varmasti ihan sopiva, ei sillä ainakaan minun mielestä tuon enempää lohkia järkevillä pakopaineilla...

Painekellolla oon aina ohjannu, pari autoa oon rakentanu missä ollu vnt ahdin. Ensimmäisellä kerralla säädöt sattu summissa heti kohdalleen ja pelas ku unelma, pajerossa teetätti säätäminen vähän enemmän töitä..

Sopivan jäykällä painekellolla ja sopivalla siipien "alkuasennolla", vai mikä tuo nyt virallisesti ois, saa kyllä toimivan systeemin... Mutta saattaa vaatia kovia hermoja se säätäminen

Tuossa on kyllä sähkönen ohjaus tuossa he351:sessä... Tähän tuskin kannattaa sähköä sotkea? Jos muuttais sen ohjauksen normi painekellolle..
Vastaa lainaten