Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Patu925
Jotenkin en henkilökohtaisesti lämpene noihin xenon lamppuihin kun en oo vielä nähny yhtään hinta/laatusuhteeltaan järkevää setuppia henkilökohtaisesti. Ja värilämpö on noissa halppislampuissa liian sininen minun silmään. Ja radiohäiriöt on toinen mukava lisä...
Siis wanhan liiton virityksiä tekemään...
Kävin Bilteman kaupassa hakemassa 9" 37.5ref halppispitkät (42-321) eli 50e pari ja hintaan tuli polttimotkin kaupan päälle...
Ainakin nämä yksilöt 14.4v jännitteellä ottivat virtoo 4.2Amppeeria. Eli ottoteho 60w.
Pitää kiertää matalalattia-auton keulille ja roiskii kuvia lisää miltä käytännössä näyttää... Jos näyttää että ei valo riitä niin toiset rinnalle... 
Luulen että 8kertoo kalliimmilla xvisioneilla ei saa huonostikaan ees puolta lisää valoo 200 metrin päähän...
Valokuvio on käyttökelpoisen näköinen kirkas piste ja hajavaloa vähän kaupan päälle.
Kuva on otettu siten että lamppu on 1.5m päässä seinästä.
Lasin merkinnät

|
Just ruuvailin emännän Avensiksen keulille samaiset bilteman halppis-ämpärit.
Laitoin myös niihin tuon bilteman H7-xenon muutossarjan. Valokuvio säillyi aivan samanlaisena kuin tässä Patun kuvassa.
Ainut miinus, ettei ainakaan tämä bilteman muunnossarjan ballasti mahtunut sinne valopömpeliin... ihan pienestä jäi kiinni. Luultavasti semmoinen "mini-ballasti" olis mahtunut.
Ja mitä tuohon syttymisnopeuteen tulee, niiin aivan yhtä nopeasti syttyvät, kuin muutkin xenon-lisäpitkät, joilla olen ajanut (X-Vision, Hella luminator xenon)
Ainut mikä mietityttää, on noitten kesto, eli mitenkä pitkäikäiset mahtavat olla..???
Ja periaatteessahan nuo ovat lailliset, koska löytyy tuo DR-merkintä..?
Kaikkein huvittavinta, että nuo TÄYSIN ulkoisesti samat pömpelit valmiina xenoneilla, maksaa biltemassa 338 euroa (169kpl.) Ja itse askartelemalla hinnaksi jäi 104,80 :P
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...-ksenon-42320/