Viestiketju: Vellomista
Näytä yksittäinen viesti
  #3  
Vanha 13.10.2004, 10:11
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.384
Perusasetus

Lainaus:
quote:
edessä? Voiko eturenkaiden pystykallistuma muuttua, vaikkei käsin heilutellessa väljää tunnukaan? Ehkä renkaiden seinät vaan joustavat omia aikojaan niin paljon, että vähän pomputtelee, vaikka koko ei nyt varsinaisesti mikään jättimäinen olekaan.
Onko sitä korotettu niitä vääntösauvoja kiristämällä? Silloin taitaa lähes kaikissa vastaavasti toteutetuissa etupäissä mennä kulmat vähän viduralleen, eli se nosto vaikuttaa pystykallistumaan ja varmaan myös auraukseen. Jos kulmat epäilyttää, kannattaa ainakin se auraus mitata tasaisella alustalla ja verrata ohjearvoihin. Pelkkä rengaskoon muutos ei kulmiin vaikuta.

Onhan takapää kunnossa, eli jousen silmät ja riipukkeet puslineen kunnossa? Autohan ohjaa takapäällään iloisesti jos siellä on väljää jossakin. Saattaa mennä suoraan ja kaarteet ihan mallikkaasti, mutta nopea väistöliike suoralla tiellä saa auton kiemurtelemaan ratin oikaisun jälkeen pari-kolme kertaa edestakaisin kuin käärme, kunnes rauhoittuu.

Kyllähän isommat renkaatkin liian alhaisilla paineilla löllyvät sivuttain, varsinkin jos on korkea profiili. Sitä korostaa helposti vielä liian suuri auraus tai haritus.

No, kunhan tässä arvailen...


Vastaa lainaten