Maanantaina käytiin Tallinnassa. Auto lähti mukaan, tinkimistä yritettiin harrastaa, mutta ei kauheesti tuottanu tulosta..hiukan kuitenkin. Ilmeisesti tinkaaminen ei kuulu autokauppakulttuuriin siellä.
Noh...Ihan OK vekotin, kone ja laatikko toimi hyvin, samoin varusteet. Ruostesuojaus virossa heikkoa, jotenka kesälä joutuu käyttämään suomessa suojauksessa. Koneessa oli pinetä öljyvuotoa, ilmeisesti venttiilikopan tiivisti ja myyjä kertoi jonkin anturin tiputtavan. SRS valo paloi, mihin tiukattiin syytä, myyjä ja välittäjän agentti kertoi että lastenistuimen takia Virossa joutuvat ottaan huollossa bägit pois päältä. Jos kuljettaa lasta etuistumella ja poliisit pysäyttää antavat melkoiset sakot! No toivottavasti pitää paikkansa.
Huoltokirjaakin oli kohtalaisesti täytetty. Kuulemma maan tapa on että kirjaa ei täytellä sen jälkeen kun maahantuojan takuu on loppu.
Itse kaupat hoitui niin että nettiautosta tulostettu kauppakirja täytettiin ja rahat myyjälle. Tietenkin jäi alkuperäinen rek ote...ihmeellinen vihreä lappu. Suomessa sitten mentiin tulliin ja siellä täytettiin maahantuonti ilmoitus, antoivat tarrakilvet ja ohjeet miten toimia. Viron kilvet piti irroittaa samantien, ei ollu mitään työkaluja mukana, mutta tullimiehet avustivat.
Muuten reissu meni ok, mutta vähän outo maku jäi siitä välittäjän agentista. Ihan OK että puhui hyvää suomea, mutta äijällä ei ollut aavistustakaan mitä pitää tehdä kun suomeen tulee auton kanssa. Lisäksi ei tiennyt että suomessa on airbägit katsastuksessa pakolliset, siitä ei ollut mainintaa koeajoraportissa, jonka oli lähettänyt etukäteen. No kuitenkin suurin miinus ukolle siitä että meitä alkoi hiukan epäilyttää kenen palkoilla on, vaikutti että piti kaupat saada tehtyä, jotta saa itse palkkion.
- Meillähän oli tilanne että kaveri oli varannut ainoastaan yhdestä autosta näytön, jos olis ollu useempia niin ehkä helpompi vertailla.
- Seuraavalla kerralla pitää ottaa yhteyksiä suoraan myyjiin ja jättää mokoma välittäjä välistä...
Onkos kellään suositella huoltopaikkaa Joensuun lähellä? Siis muuta kun timattihuoltoa? Kokemusta uudemmista pajeroista ja automaateista tietenkin toivottais...
p.s Niin ja toi otsikko...Ennen matkalle lähtöä ehdittiin kaverin kans ottaa vähä olutta ja kun kyyti tuli klo 03 yöllä niin ei oltu pahemmin nukuttu. Aamuksi tallinnaan selvittiin