Lainaus:
quote nnistuuhan ne vanhemmat pelit muuttaa huoltoautoksi kunhan vain on 1875kg omaapainoa...esim: HJ 60-61.....ja tulee 3 paikkainen pakun verolla oleva huoltis..
|
Onkos tästä jotain omakohtaista kokemusta? Asetus ajoneuvojen rakenteesta ja varusteista (1992/1256) sanoo:
Lainaus:
quote:19 §
Huoltoauto
1. Huoltoauto on ajoneuvojen ja koneiden huoltoon sekä korjausmiehistön ja välineiden kuljetukseen tarkoitettu, tarvittavin työkaluin ja laittein varustettu N-luokan auto, jossa on tilaa enintään kahdelle henkilölle kuljettajan vieressä.
2. Huoltoauto on myös valtion, valtion liikelaitoksen, sähkö-, lämpö-, tele-, kaasu- taikka vesilaitoksen tai kunnan omistama tien, kadun, radan ja ratakaluston tai sähkö-, lämpö-, tele-, kaasu- ja vesilaitosten verkon ja laitteiden tai puolustusvoimien sotavarustuksen huoltoon sekä korjausmiehistön ja välineiden kuljetukseen tarkoitettu, tarvittavin työkaluin ja laittein varustettu M1-luokan auto, jossa on istuimet kuljettajan lisäksi enintään kahdeksalle henkilölle.
|
Homma ei kuitenkaan ole näin yksinkertainen, sillä tuo säädös on kumottu. En löytänyt heti paikalla uutta määritelmää huoltoautolle. Huoltoauto selviää kyllä pakuverolla, mutta pystyykö yksityinen muutoskatsastamaan M1- tai M1G-luokan ajoneuvon huoltoautoksi? Osaisko esim. -MaTTi- kertoa faktaa?
/* Life Begins at 35" */