Viestiketju: Verot
Näytä yksittäinen viesti
  #10  
Vanha 12.10.2004, 20:35
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.477
Perusasetus

Lainaus:
quotennistuuhan ne vanhemmat pelit muuttaa huoltoautoksi kunhan vain on 1875kg omaapainoa...esim: HJ 60-61.....ja tulee 3 paikkainen pakun verolla oleva huoltis..
Onkos tästä jotain omakohtaista kokemusta? Asetus ajoneuvojen rakenteesta ja varusteista (1992/1256) sanoo:
Lainaus:
quote:19 §

Huoltoauto

1. Huoltoauto on ajoneuvojen ja koneiden huoltoon sekä korjausmiehistön ja välineiden kuljetukseen tarkoitettu, tarvittavin työkaluin ja laittein varustettu N-luokan auto, jossa on tilaa enintään kahdelle henkilölle kuljettajan vieressä.

2. Huoltoauto on myös valtion, valtion liikelaitoksen, sähkö-, lämpö-, tele-, kaasu- taikka vesilaitoksen tai kunnan omistama tien, kadun, radan ja ratakaluston tai sähkö-, lämpö-, tele-, kaasu- ja vesilaitosten verkon ja laitteiden tai puolustusvoimien sotavarustuksen huoltoon sekä korjausmiehistön ja välineiden kuljetukseen tarkoitettu, tarvittavin työkaluin ja laittein varustettu M1-luokan auto, jossa on istuimet kuljettajan lisäksi enintään kahdeksalle henkilölle.
Homma ei kuitenkaan ole näin yksinkertainen, sillä tuo säädös on kumottu. En löytänyt heti paikalla uutta määritelmää huoltoautolle. Huoltoauto selviää kyllä pakuverolla, mutta pystyykö yksityinen muutoskatsastamaan M1- tai M1G-luokan ajoneuvon huoltoautoksi? Osaisko esim. -MaTTi- kertoa faktaa?

/* Life Begins at 35" */
Vastaa lainaten