Näytä yksittäinen viesti
Vanha 31.12.2013, 21:00
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti

Idea olis siis poistaa tuollainen yks 6 ledin paketti kokonaan ja muokkaa hieman koteloa lyhyemmäks ja upottaa toi maskin taakse, jotta maskissa olis kahdessa reiässä per puoli valoa tarjolla.

Mutta koska sähköt ja elektroniikka on mulle melkosen harmaata aluetta, niin tuota voinko mä poistaa tuolta yhden tommosen koko piirilevyn, jossa 6 lediä ja silti loput 2x6 ledin palikat toimii vielä 12V sähköllä? Vai onko noo piirilevyt jotenki kytkeilty niin, että ei enää pelaa

AUTTAKAA PLIIIIS!!

Siin siis kaikki 3 levyä, joissa kussakin 6 lediä

Eli nää kaks jäis, tosin joudun niiden väliä hieman kasvattaan, jotta sopii paremmin maskin reikien jakoon. Ja sit yhden poistaisin kokonaan ja lyhentäisin koteloa ja poks poks kasaan ja olis valot.....täää on siis mun idea, mut onnistuuko??
Vaikka tuolla gnd:llä ja ruuveilla ei ole yhteyttä keskenään, voi poistaa yhden modulin, JOS on sarjaankytketty.

Helpoin testata siten, että mittaat tuolta punaisesta johdosta vcc liittimeen, pitäisi olla vastusta noin 0,1-1 Ohmi, siis kaikissa levyissä tuota punasta johtoa vasten.
Sama juttu mustan ja gnd:n välillä. Jos on tuo n. 0,5 ohmia, niin silloin on sarjaan kytketyt.

Ja sitten pieni varoituksen sana; se valkoinen mönjä siellä led:n ja jäähdytysrivan välissä on elämän kysymys; se johtaa lämmön led:n rungosta tuonne (jäähdytys-) runkoon, jos pasta puuttuu/on huonosti/on vähän, led palaa.... JA irrallaan ei kestä käyttää yhtään (no ehkä silmän räpäyksen )
Vastaa lainaten