Hetkinen!
Onko uudemmissa HJ:n latureissa tosiaan tuollainen (keskimmäiseen?) kenttäkäämiin menevä karva?
Nimittäin jos on, saisin BJ:n hyttiin hienon norjalaisen venedieseleille tehdyn kierroslukumittarin jonka asennus kaatui siihen etten viitsinyt alkaa silpoa omaa laturia (vm. -83) sen toivossa että ehkä osuisin oikeaan käämiin.
www.wema.no
Ulkoinen jännitteensäädin ainakin näissä vanhemmissa on miltei poikkeuksetta, kun laturin akselilla on myös se jarrujen alipainepumppu. Ihan uusissa Hiluxeissa (firmalla on moinen) on tuo hässäkkä toteutettu niin että alipainepumppu on laturin ETUpuolella ja laturin perässä on sitten se modernimpi elektroninen inttekroitu jännitteensäädin.
Aiheeseen vielä liittyen, onko kukaan löytänyt mistään autotarvikemyymälästä 24-volttista ELEKTRONISTA jännitteensäädintä? Nuo relenaksuttimet kuitenkin pettävät ennemmin tai myöhemmin, ja elektroninen olisi jopa vesitiivis. Sähköjen toiminta oli muutenkin ihan eri tasolla ent. Hiluxissa elektronisen jännitteensäätimen asennuksen jälkeen.
Ainoa vaiva mitä elektronisen jännitteensäätimen kanssa voi tulla on että ajovalot tai muut herkemmät sähköosat saattavat helpommin kärähtää korkeamman latausjännitteen takia.