Näytä yksittäinen viesti
  #1  
Vanha 21.12.2013, 20:06
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.069
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Pitäiskö vielä vaihtaa pykälää isommat suuttimet että sais aukioloajan eli "ruiskutusajan" mahollisimman pieneksi?
Itse itselleni vastaten: ei pitäis, ainakaan tän Versuksen kaavan mukaan:

Tulokseksi tulee 2.59 mm eli just eikä melkein kohdallaan.

Edit: Jatkan yksinpuhelua.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
osaako joku nörtti tulkata mikä on poskellaan vai onko mikään? Omaan silmään ei osu.
Sen verran osui silmään tarkemmin tutkaillessa että Long FT:t eli long-term fuel trimmit näyttää olevan 15,6 ja 18,7. Oletan että pitäis muutaman prosentin sisällä pysyä, eli kävis laihalla jos ECU ei korjais. Toisilla kuuluu olleen ongelmaa jo pelkästään CAI:n (Cold Air Intake) asennuksen jälkeen, MAF näyttää väärin oletusarvoihin verrattuna ja antaa ko. vikakoodin. Mulla myös tollanen pömpeli, oliskohan filtteri kuivunut liikaa ja virtaa liian hyvin...? Sain nimittäin tässä illalla kokeillessa/säätäessä pending-tilaan tuon koodin pelkästään bensallakin ajaen. Kaasulla ajo sitten vaan laukaisee tilanteen paljon helpommin. On tää vaikeeta. Taidan pestä ja öljytä (sopivasti) filsun ja katotaan sen jälkeen uudestaan.
Niin, ja tuon MAF:fin putsasin jo kesällä (näytti moitteettomalta ennenkin) ja PCV-letkun eli kampikammion tuuletusletkun liitokset ja ite venttiilin putsailin myös, hyvältä näytti ennestäänkin.


Viimeksi muokannut -MaTTi- : 21.12.2013 23:18
Vastaa lainaten