Kun mulla on koria korotettu 6cm niin runkoa mahtuisi ehkä muuttamaan 10cm korkeammalle.
Rungon korjaushitsaukset on hyväksytty mutta saako muotoa muuttaa?
Tekisi akselinpäälle lisää tilaa ja sinne sopisi tämä:
http://www.airbagit.com/Air-Springs-...aga-2200-2.htm
Saisi 25cm iskua joka riittäisi ihan varmasti.
Toisaalta jos puran korinkorotuksen niin pitäisikö suunata soaan vai korottaa jousien korvia.
Jouset olis hyvä saada pois akselin alta..
Hitto kun se soa houkuttaa, en edes kääntäisi perää jos saisin pysymään kohtuukorkeudella.
Joku varmaan vaihtaisi taotut 7cm korottavat jouset tavallisiin väsyneisiin.
Mulle kyllä korotusta leimatessa sanottiin ettei niiden korkeutta mistään tiedä eikä mitattu mitään, totesi että hyvin tehty ja leima lappuun.
En hae ylikorkeaa mutta ajossa jouset kuoleentuisi kun niitä keventää.
Jos tekisin eteen soan niin en tarvisi ilmakevennystä jollei jouset kuole täysin.
Taakse olis suorat jouset jo olemassa.
Etuvakaajatangon aion pitää käytössä irroitettavana ja voisin jopa tehdä sille jäykemmän korvikkeen jos herkennän jousia. Käyttöauton offistus on haastava yhtälö.
Hyvät pitkäiskuiset iskarit antaisi kuitenkin varaa alustan herkistykseen.
Soa olisi käytännössä ilmainen ja satasella saisi eteen toiset kaasuiskarit jotka auttaisivat jousituksen herkistymiseen ja ajovakauteen. Jäykempi vakaaja pikakiinnityksellä voisi pitää maantieajettavuuden kunnossa maasto-ominaisuuksien parantuessa.?
Ehkä niitä ilmajousia ei edes tarvisi vaan pehmeämmät pohjauskumit?