Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo
Vasta vähän aikaa sitten näin, kun bemari katsastettiin turbomoottorilla. Tehot olivat alentuneet jopa alkuperäisestä lähtötasosta. :P Mutta kun oli mustaa valkoisella dynosta, niin eipä siinä kinaamaan?
Trafista on ohje tullut, että naurettavilla ahtopaineilla olevia lappuja ei saa hyväksyä... Mutta tässä bemarissa oli 1bar ahtopaineet heti turbon jälkeen. Kukaan ei mitannu paineta väliläädyttimen jälkeen.
|
Joo tuosta just on ollu kädenvääntöä monessakin muutoskatsastuksessa. Se että muokkaa kannen, niin että sitä ei edes ulospäin nää ja ottaa sen 80hp lisää pikku säädöillä menee läpi kuin väärä raha. Mutta lyöppä se turbo kylkeen ja vie laput joissa on mitattu paineet ahtokaran ohjauksen letkusta välijäähdyttimen jälkeen pienillä asetuksilla (paineet alta 1bar ja pään kokoinen ahdin konehuoneessa), niin melko hyvä saa olla suustaan että läpi pääsee. Ja näissä tapauksissa tehot on ihan sallituissa rajoissa.