Näytä yksittäinen viesti
Vanha 19.12.2013, 09:31
nalle00:n Avatar
nalle00 nalle00 ei ole kirjautuneena
Konkari+

Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kemi
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Se ei pykälien mukaan käy edes noin. Ainakin viimeks kun ennakoivan ajon kurssilla käytiin läpi näitä esimerkkitilanteita.
Eli ilman ammattipätevyyttä saat kuskata työkalija ja laitteita OMAAN käyttöön. Mutta jos siellä työmaalla porakonekkaan menee jonkun muun käyttöön, niin pitäisi olla ammattipätevyys.
Ratsiassa on viranomaisten tietty aika hankala tutkia, onko nyt kaikki menny pykälien mukaan.

Tuolla trafin sivuilla oli kanssa tuosta moton siirtelystä, eli periaatteessa se menee niin, että ammattipätevyyttä ei tartte, jos vain itse ajaa sillä motolla. Mutta jos siihen tulee joku muu vetämään toisen vuoron, niin sillon ois pitäny olla se ammattipätevyys.

Jopa trafi itse on myöntäny, et tää on vähä sekava homma, joten ennakkotapauksia odotellessa.
Me kans asiaa pähkäiltiin että jos vien kaivin koneen lavetilla työmaalle niin noin periaatteessa riittää että teen sillä koneella minuutin mittaisen työvuoron koska missään ei ole määritelty minkä mittanen työvuoron pitäs olla. sen jälkeen kun oon oman työvuoroni tehny niin kyllä sillä saa seuraava vuoro tulla jatkamaan.

tosin on itellä on oltava ammattipätevyys on sen verran noita ajoja jotka sen vaatii.