nyt ei just hirveen pitkästi inspiksiä kirjotella mutta yritän saada jotain aikaan saatan jatkaa myöhemmin.
eli noi suomeen tuodut mallit kaiketi on suurimmaksi osaksi niitä jatkuvia nelivetoja,missä ei ole napalukkoja eikä myös jakolaatikkoa saa takavedolle.
venäjältä löytyvät mallit ilmeisesti napalukoilla ja takaperässä kitka,jakolaatikosta ei tarkempaa tietoa.
jos toi pauli sattuu tähän niin tiedän että on soveltanut ko auton lukkomurikoita muihin tojoihin,osaa varmaankin sanoa tarkemmin jotain noista peristä.
jatkuva neliveto minua ei henkilökohtaisesti miellytä yhtään,tiellä ajan aina takavedolla niinkauan kuin takavedolla eteenpäin pääsee.
tää mun nelikoiden tarve on ihan puhdas offroad käyttö,mua häiritsee kun noista uusista maastureista on tehty "sähköhimmeleitä".
kaikenlisäksi nää uudemmat tojotat on jo edestä erillis jousitettujakin,eli jos hakisin uudempaa maasturia olis pakko siirtyä gr patrolliin vaikka tojotilla olen pitkään pelaillukkin.
mutta takas tohon 80 tojoon olen kyllästymiiseen asti mittaillut yhden kaverin hdj80 sähkövikoja.
eli tommosessa jatkuvassa nelivedossa on jakolaatikko varustettu tasauspyörästöllä ja tasauspyörästön lukolla,kun taas vanhemmissa ns
"kovajakis".
jos jostain syystä et saa jakolaatikkoa lukkoon niin ei lukkiudu myöskään etu eikä takaperän tasauspyörästöjen lukot,se joku syy miksi jakis ei lukkiudu saattaa olla jakiksen käyttölaitteenmoottori joka palanut hinta on 1160€.
eli ensimmäinen toimenpide mulla olis jos hdj80 ostaisin (mitä en varmasti tee) ,tekisin sähkölukkoihin "pakkosyötön" että edes jotain saa lukkoon muuten tää on huonompi kuin 80luvun lukottomat maasturit.(niissä sentään kova Jakoaski)
saattaisin kuitenki harkita tommosen toisen version ostoa ja siihen esi arb paineilma lukot jo tommosta maasturia johonkin esim pitemmille safareille tarvisin.
mun gategoriassa tää auto kuuluu sarjaan= epävarmastilukittavasähköinenlinttaliiteri.
|