Muutoskatsastuksessa voi käyttää molempia massoja.
Jos otteessa on eri massat, kun siellä tyyppikilvessä olevat valmistajan ilmoittamat, ne voi muuttaa.
Eli HJ:ssa voit katsastuksessa käyttää otteesta löytyviä alempia massoja, ja kaytettävien varaosian suhteen sitten ko. mallin valmistajan ilmoittamia isompia massoja. HJ:n akselimassat on tyyppikilvessä 1. 1300kg ja 2. 1600kg.
GR patrollin tyyppikilvessä oli muistaakseni paaljon isommat.
Esim. jos otteessa on vaikka 1250kg ja 1500kg, niin voi leimata hojoon vaikka LJ:n jakarit. Mut sen jälkeen ei sitten voi nostaa noita akselimassoja.
Lainaus:
1.otanko jostain samanmoisista autoista otteesta kopion vai onko konttorilla tietokanta tähän..? ja jos on tietokanta nin silloinhan nuo oman otteen painot ei varmaan pidä paikkaansa?
2. mikä on luotettava selvitys konttorille käytetyistä osista että ne on tästä ja tästä autosta peräsin..?
|
Konttorilta kai pitäs löytyä tietokanta tyyppihyväksytyistä akselimassoista, mut helpoimmalla pääsis, ku ois valokuva varaosa-auton valmistajankilvestä.
Muutoskatsastuksessa täytät sitten sellaisen planketin, jossa selitetään vaihdetut osat, niiden alkuperä ja prosenttimäärä. Siinä itse vakuutat osien olevan jostain tietystä automallista, vaikka olisit tehnyt ne itse.