Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu
Kyllä sillä on tekemistä vanteen ja akselin välisessä kantavuudessakin. Muutenhan se voima on pelkästään pulteilla kun tuon soviterenkaan ansiosta se on myös navalla. Ja jossei sillä olisi merkitystä,niin miksi auton valmistajat tekee vanteista navoille tyköistuvat,eikö se riittäisi kunhan on vähän sinnepäin?
|
Eikös se kuorma oo ihan sen vanteen ja navan välisessä kitkassa, jonka aikaansaa pulteilla kiristäminen sitä napaa vasten.
Ja noi keskireiäthän on ainakin peltivanteissa "sinnepäin" eli välystä on millejä, joskus useita. Ellei sitten erehy laittamaan mersuun audin vanteita, tai corollaan volkkarin vanteita...
Nii, ja se pulttijakokin, sekin riittää, et se on sinnepäin. On mulla ollu mersussa ooppelin alumiinivanteet ja ooppelissa mersun peltivanteet.