täällä Lahdessa päin bussi kuskeilla on hieman toisenlainen käsitys noista syyllisyys kysymyksistä/omat liikenne säännöt. omalla kohdalla 2kpl linja auto ajoi perääni kun olin kääntymässä vasemmalle väitti olleen minun vika koska olin aiemmin kaupungilla ajanut linja autosta ohi(keltainen hj61 korotettu) jonka oli huomannut. kolari sattui launeella jonne keskustasta on 2km kokonaan eri kadulla missä olin ajanut linja autosta ohi ja linja auto jätti ihmisiä tuon 2km matkalla pysäkeille ja kiihdytti suoraan pysäkiltä hoojiin perään.
toinen oli kun kaksi kaistaa kääntymässä oikealle ja bussi halusi sulkuviivojen läpi minun kaistalle jossa autoni oli.. kuskin selitys AJOIN TAHALLAAN päällesi koska et väistänyt. joten ei voi olla linkku kuskin vika. 3. ei sattunut minulle ., mutta liikenne ympyrässä ajaneeseen autoon törmäsi linja auto joka tuli kolmion takaa.. linja auton kuljettaja oli sitä mieltä että taajama alueella on linja autoa väistettävä kärkikolmion takaa.. että sillein turvallista matkaa!! poliiseilla oli hieman eri näkemys liikenne säännöistä.
|