Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 11.12.2013, 10:21
SptV:n Avatar
SptV SptV ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.09.11
Sijainti: Kouvola , Suomi
Viestit: 526
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Deluxe66 Näytä viesti
No niin pikkusenku tulee vielä ikää lisää ja kokemusta ni voi olla että minäkin jotain osaan iha ite tai ainakin osaan kopioda muilta. Söörtsillä löyty yksinkertaine ohje ja sitä sitten aamutoimien jälkee kokeilemaan. Sen verran vielä että toi ei nyt justiinsa ollu se tukevin työpöytä mitä tallista löytyy


Noi kulmaraudat ei nyt oikein kovassa vielä ole, mutta jotakin osviittaa sain aikaseks. Pyöritin noi kulmaraudat eka alas ja mittasin etäisyyden puolen metrin päästä vetarin keskeltä. Sitten pyöräytin samat raudat ylös ja mittailin samalta kohdalta etäisyyden. Kulmarautojen väli oli 13mm pidempi. Tätä sitten komitean kanssa miettimään ja tultiin siihen tulokseen että onhan se vääntyny

Pitää nyt laittaa vielä jarrurummut paikoilleen ja nuo kulmaraudat kunnolla siihin kiinni ja mittailla uudestaan. Sitä minä vaan jäin ihmettelemään että voiko tuo akseli olla noin päinki mutkalla? Minä kun luulin että akselit vääntyy yleensä ns. ylä- / alasuunnassa. Teoriassa autolla on esim peräytetty päin kiveä. Ehken tämä on nyt liian aikasta spekulaatiota, kunnon mittailut ensi ja sitten vasta väännetään kakka housuun.
Oman suzukin akseli oli taipunnut 25mm ylös ja 10mm eteen.
Kaveri sorvasi laipat pyörän/perän laakereiden tilalle jonka läpi työnnettiin 30mm akseli.
Ei ollut mikään helpoin homma.
Vastaa lainaten