Näytä yksittäinen viesti
  #1  
Vanha 07.12.2013, 09:52
astalo astalo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.12
Sijainti: Kajaani
Viestit: 417
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai Näytä viesti
Ralli väki ainakin käyttää vesiruskua juurikin lisähapettimena %suhdetta en tosin tiedä.

Ja olikos muuten, että jokkiksessa ei saa vesiruiskua käyttää


Sen huomannut, että jos on oikeen kostea, muttei kuitenkaan sumuinen ilma niin oma 1,9 vapari diesel on tuntuvasti virkeämpi
Saman ilmiön huomasi 1,6 cvh fordissa sateen alkaessa jaksoi kumia polttaa vaikka maa ei vielä ollut märkänä, mutta kun sade alkoi niin voimaa ei enään riittänyt märälläkään sutimiseen
Tämä tosin saattoi johtua paperisen suodattimen "vettymisestä"

Bemarissa 1,8 ruiskussa merkitys ei ollut niin tuntuva, mutta mutkassa jaksoi hieman pidempään sutia (lukko oli ruksimaton lisävaruste)
bemarissa tosin oli paljon pölyisempi ilmanputsari/kotelon seinät joka huollossa joten kosteus saattoi myös linkoutua imuvirrasta pois eikä mennyt koneeseen niin merkittävänä määränä.
Ralliväestä en tiedä sen enempää, mutta kovia jätkiä jos saavat veden palamaan. Eri asia jos siihen veteen on sotkettu jotain metanolia tai vastaavaa.

Tuo tehonlisä viileällä kelillä johtuu siitä, että ilma on tiiviimpää ja sisältää enemmän happea.

Vastaa lainaten