Kyllä nuo ilmat ovat nykyaikaa ja offareille sopivat osat yleistyvät.
Mulla siis toi "tein ihan ite" rullapalje lehtijousien kaverina keskellä ja sen kantava pinta tais olla n. D 18cm
Ilman painetta perä on n 5cm normaalia alempana ja 2,5 bar tais jo venyttää jousia ulospäin n 30 cm ylempänä.
Iso pitkäliikeinen rullapalje toimii tosi herkästi takapäässä enkä ole siitä mitään vikaa löytänyt.
Vaatii tolkuttoman paljon asennustilaa mutta toimii hyvin lehtijousien kaverina.
Ei toimi nollapaineella kun alkaa hietämään mutta 0,5 bar riittää normaaliin ajokorkeuteen.
Palje nousisi varmaan vielä 10cm mutta kardaanin liuku pohjaa eikä silloin voi antaa monoa kärrylle.
Kartaanin kulmat sallisi hurjempiakin korotuksia ja liukua jatkamalla siitä voisi olla joskus apua.
Takapuskuria voisi nostaa 50cm suosta tunkattavaksi.
Edessäkin noi palkeiden 25cm iskunpituudet olisi tarpeen vain tunkin alle tarjoamisessa tai vinssin kaivamisessa.
Tai tuplanilviänen voisi kestää vetääkin max kulmilla.
Mua houkuttaa etuakselilla asennonsäätö mahdollisuus kun en oikein haluaisi kääntää koslaa.
Lehtijousien ja uusien iskarien lisänä ne ei juurikaan heikentäisi hallittavuutta mutta jos vivusta voisi lisätä painetta asennon korjaukseen niin voisi välttää kaadon ja viedä jo narua tueksi.
Etujousien maantieherkkyys voisi samalla nousta uusiin ulottuvuuksiin kun noi lehdet on melko tökkivät.
Toisaalta takajousien toiminnassa miettisin antaako ilma siellä apua. Vieterin liikerata on pitkä ja yksi palje keskellä ei rajoittasi niiden liikettä?
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig,
after a couple of hours you realize the pig likes it.
|