Näytä yksittäinen viesti
  #42  
Vanha 05.12.2013, 22:43
HRD:n Avatar
HRD HRD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.602
Perusasetus

Joo mitään ohjausosiahan ei saa hitsata, mutta itse en katsoisi asiaa kovin pahalla, jos hitsauksen kohteena on raidetanko, mihin on hitsattu mutteri kiinni raidetangonpään kiinnitystä varten jo tehtaalla. Ja tämä siis hyvin tehtynä. Eli siis voidaan puhua helposti hitsattavien terästen liimailusta.

Sitten taas kun aletaan hitsaileen ohjauksessa oleva valu/teräsvalu osia, niin miettisin kyllä kaksi kertaa. Oli se valu miten hyvää tahansa ja hitsaus suoritettu miten hyvin vaan, niin sitä saumaa vaan kun ei saa ikinä vastaamaan lähellekään valun alkuperäistä materiaalia/käyttäytymistä. Harvalle valun korjaushitsaukselle pystyy myöntämään takuun, että kestää saman mitä uusi osa.
Aivan heikko kohta löytyy sauman vierestä.

Harjateräksen jättäisin nykypäivänä ihan suosiolla sinne betonin sekaan, vedetyt akselit on sentään "tarkoitettu" koneen rakentamisiin.
Ennenvanhaan harjaksellahan kuorrutettiin ja korjattiin kaikki mahdolliset vehkeet.

En tässä vähättele hitsaustaitojasi/tietojasi, vaan omia mietteitäni.
Nimimerkillä: Metallia jo kolmennessa polvessa.
__________________
Juho Haapakorpi
Kaukas 4x4'n ski

Viimeksi muokannut HRD : 05.12.2013 22:48
Vastaa lainaten