Jos haluat toimivan niin sijoita motecin ruiskuun. Järjestelmän hinta riippuu paljon moottorista ja minkälaisia antureita siinä on jo valmiiksi. Jakajasta kannattaa luopua ja laittaa jokaiselle sylinterille oma puola ja suuttimet toimimaan täysin sequentaalisesti jolloin voisi päästä hieman mukavampiin kulutuslukemiin. Riippuen budjetista, voidaan rakentaa kokonaan uusi moottorin johtosarja tai vaihtoehtoisesti tehdä conversio-laatikko alkuperäisen johtosarjan ja ecun väliin. Silloin tod.näk törmäät ennemmin tai myöhemmin alkuperäisen johtosarjan epäluotettavuuteen. Mittatilauksena tehdyn johtosarjan saa tehtyä lähestulkoon kokonaan vesitiiviiksi, riippuen käytettävistä liittimistä. Motecin ecuun saat myös laajahkon tiedonkeruun joka kyllä riittää offroad tarkoitukseen mainiosti. Lisäksi voi määrittää oletussuureet antureille, mitä arvoja käytetään mikäli jokin anturi hajoaa. Tämä osaltaan takaa ettei tarvitse lähteä kävelemään kesken matkan. Suurimmaksi osaksi ongelmat johtuvat joko liitoksista tai huonosti tehdyistä anturoinneista, etenkin moottorin pyörintänopeusantureista. Motecin ecuja on mm. aavikolla käyttänyt menestyksellä Schlesser Buggyssaan joka ensimäisenä 2WD autona voitti dakarin. Englannissa on mm. lantikoita joiden ecut on kiinni katonrajassa (joten näkyvyys rajoittaa kahlaussyvyyden

Tuollainen offroad-projekti olisi ihan mielenkiintoinen

Laita jotain tietoa moottorista niin saa vähän lisätietoa. Kaikkihan tietenkin kehuvat omiaan ja puhuvat hintojensa puolesta mutta halpa ja hyvä ei näissä koskaan kohtaa.
Note! This message was posted anonymously!