Näytä yksittäinen viesti
  #47  
Vanha 04.12.2013, 12:45
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.256
Perusasetus

Otetaas hieman teoriaa tähän mukaan. Eli jos päksterillä vedetään menemään 36 kmh niin se on silloin 10 metriä sekunnissa no lingolla voinee ajaa tuosta n.puolet eli vajaata kahta kybää eli 5 metriä sekunnissa. Tuhannen neliön tontteja mahtuu n.30-40 metrin välein eli uusi liittymä on siis n.6-8 sekunnin välein. Ja 5 metrin liittymässä läppä on siis kiinni yhden sekunnin ja 15 metrin liittymässä kolme. Jos läppää käyttävän sylinterin toiminta aika on vaikka sekuntti suuntaansa niin läppä kerkeää olemaan auki 1-3 sekunttia aina liittymien välillä ja siinä ajassa pitäisi lingon keretä tyhjentymään.

Tähän kun vielä lisää sen että noita hytikka kaaveleita käytetään oikealla kädellä, samoin kuin hämmennetään lootaa, ja jos päksterissä on kova laatikko niin pykältäminen osaa viedä sen 1-3 sekkaa käden siirtoineen kaikkineen.Ja tuona aikana kierrokset käy hieman alempana milloin lingon tukkeentumis riski kasvaa muutenkin,joten jo se että liittymä on semmosessa paikassa missä pitää pykältää, aiheuttaa sen että se läppä jää auki ilman mitään vittuiluitakaan.

Ja sitten vielä...

Kaupungissa tehtävät lumityöt millä tahansa koneella kuuluu oman kokemuksen perusteella raskaimpiin duuneihin mitä ite oon tehny. Silmät pitää olla niskassa ja ohimoissakin kun sitä liikettä ja muuttujaa on vaan koko ajan ja joka puolella alkaen todella stressaantuneista töihin menijöistä päättyen tenaviin jotka tulevat kattomaan kun pihaa kolataan ja ovat kadonneet seuraavalla sekunnilla jonnekkin lumikasan taakse tai sen sisälle kaivettuun lumilinnaan...

Tähän päälle vielä jatkuva väsymys kun lähdöt oli joskus yhen nurkilla eli hyvien unien vetäminen oli täysi mahdottomuus ja lenkki kun oli heitetty niin siihen päälle alkoi lumen ajo. Eli päivät oli pitkiä ja ensimmäinen tauko oli yleensä aamu kuudelta. Ja koko ajan homma vaatii ihan käsittämättömän tiukkaa keskittymistä ettei satu kolaria tai muuten vaan mene mitään paskaksi. Joku kuormaaminen vaikka keskellä aamun työmatkaliikennettä on ihan kohtuu mielenkiintoista kun koko ajan joutuu katkaisemaan liikenteen ja olemaan tien tukkeena ja kuuntelemaan sitä torvikonserttia ja sitten joku ajaa koneen taakse jumiin ja jono seuraa ja sitten ollaankin tilanteessa missä kukaan ei liiku mihinkään...

Itteäni ei nuo avautujat juurikaan haitannu, sen sijaan oli ihan piristävää pitää sillointällöin pieni takaisin vittuilu tuokio.

Mutta kannattaa kokeilla hommaa jos tuntuu että hallussa on semmoista tietoa/ideoita mitä ala kipeästi kaipaa...

E. Ainiin se ratkaisu ongelmaan.... Sano emännälles,jos semmonen on että tekee hemmetin hyviä leipiä ja keittää termarillisen kaakaota ja käy kiikuttamassa ne sille aura ukolle ja kiittää hyvästä työstä niin se joko auttaa tai sitten ei. Joka tapauksessa kaikki voittaa.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi

Viimeksi muokannut Bj Andy : 04.12.2013 12:49
Vastaa lainaten