Näytä yksittäinen viesti
Vanha 04.12.2013, 07:53
Deluxe66 Deluxe66 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen

Rekisteröitynyt: 25.02.10
Sijainti: Äänekoski
Perusasetus

No niin eile sanoin pojalle että muistuttaa kypärän käytöstä seuraavan kerran ku traktorilla ajellaan no sehän sopi. Pojalla on rossi mopo millä se pärtsäilee pitkin pihoja, joten potta on tuttu kapiste. Kiitoksia Mäksälle tärkeästä huomiosta. Kiitoksia muutenki Minioffroad kannustuksista, meinaa välillä olla motivaatio kadoksissa ni virtaa tarvitaan. Lähiaikoina tuo kehikko on ollu lasten kiipeilytelineenä, mutta tarkoitus onkin tuoda iloa ni väliäkös sillä miten se ilo syntyy.

Paluu ensimmäiseen postiin. Elikkäs tuohon susukiin pitäs vaihtaa toine taka-akseli. Autoon on edellinen omistaja tehnyt SOA muutoksen ja uusi akseli on sitten alkuperäisillä pedeillä. Nykyisessä SOA muutoksessa ei ole minun mielestä mitään ongelmaa ei täristä, mitään ei ole mennyt rikki jne. Ainoastaan jousipedin tekisin matalemman tähän uuten akseliin, elikkä niin matalan kuin vain mahdollista.

Täältä intervetistä löytyy varmasti vastaus tähän minun aiheeseen, voisko joku kuitenkin linkittää tai vinkittää kuinka homma pitäs tehä. Jos nyt ominpäin lähen tekemään ni tekisin seuraavasti:
- pelkästään kardaani aluksi irti
- mittaisin jakolaatikon ja taka-akselin laipan kulmat
- mittaisin korkeudet laipoista maahan varulta en tiiä tarviiko mihinkään, mutta mahoton mitata jälkeenpäin
- mittaisin ristimitat ja akselivälin / puoli
- vanha akselin mäkeen ja uusi malliksi alle
- sitten säätämään kulma samaksi kuin se edellisellä akselillakin oli
- ristimitan tarkistus ja akselivälit / puoli
- uuden pedin hitsuuttaminen n. 10mm saumoilla ja jäähdytys välillä
Tässä vaiheessa olisi siis tuo jousipeti madaltunut n.30mm. Suunnilleen tässä vaiheessa loppuukin sitten järki. Voiko tuo 30mm muutos pistää jortaani kulmat ihan päin pyllyä? Onko jotakin mitää pitää tehä erilailla ja mitä ei saa tehä ollenkaan?