Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja helmapelti
Mäkin muistan lukeneeni ahtimen siiville veden ruiskuttamisesta, kun testasin leikkikompuraa litran limsapulloon niin se teki 15bar suht helposti.
10barista ylöspäin vesi alkaa sumuuntua hyvin, mielestäni on fiksumpaa panostaa vesisumun laatuun(pieneen pisarakokoon) kuin veden määrään. Oikeassa paikassa höyrystyminen sitoo valtavasti lämpöä.
Kerro projektin etenemisestä.
Esim. paineistetulle säiliölle ohjausventtiili 10-15 bar ja ruiskutuksen venttiili ohjaus 1,5 bar.
Pari kolmelitraa minuutissa tai mitä nyt suositellaan niin saattaa mäntä jopa jäädä sulamatta.
Toi haperon kone on aika epäkiitollinen viritettävä kun sen kestäminen on pikemminkin ihme, mersun tekniikassa kaikki työ ei menis hukkaan..
Sohvalta on helppo huudella, hienoa rakentelua!
|
Elähän nyt

Kyllä kun entrasin tuon mitsun padan niin osat oli kyllä sen oloisia että ei ihan pikkupaineilla päästä edes limiteille. Metallinen kannentiiviste ja ehjä moottori niin uskosin että hyvin säädettynä saattaa kestää jopa enemmän kuin vakio. Pajero ahtaa vakioahtimella hukkaportti täysin auki 0.5bar joten kertonee jotain vakioahtimen mitoituksesta... Ja ensin räjäytän tuon 600tkm ajetun mosan ja sitte vasta uus paikalle
Ja tuo ahtimeen veden suihkuttaminen on vähän riskaabelia koska vesi saattaa pisaroitua siipiin jossain tilanteessa joka taas saattaa aiheuttaa kaikenlaisia hassuja värinöitä. Ahtimen siipi pyörii kuitenkin aikas lujaa tilanteista riippuen, jopa 100K rpm. Voit kokeilla ilmiötä hieman korostetusti kun heität reilun tiilen linkoavaan pesukoneeseen.