Tuota en tiedä, kaiketi jos sille kusten lorottaa. Itse olisin hienoa sumua koittanut, toisaalta sumun voisi antaa ilmansuodattimelle jossa paljon pinta-alaa haihtumiselle.
Paras hyöty kai superhienolla sumulla isolle välijäähdyttimelle jossa se höyrystyy ja laskee ahtoilman lämpötilaa?
Pisarat männänpäällä laskee palolämpöä ja tehoa, ahtoilman jäähdytys lisää koneeseen happea ja laskee pakopaine-lämpötilatarvetta kuten toki tiedätkin.
Vesivälijäähy, hiilihappojääkaukalo ja hieno vesiruisku voi tehdä yöstä päivän moottorin tehoille ja sen kestolle.
En oikeastaan tiedä mitä puhun, joskus perehdyin aiheeseen mutta olen unohtanut faktat.
Näistä löytyy toki tietoa kun kuuklettaa.
Voihan sitä akselia vituttaa jos se on toisestapäästä punainen 150000rpm ja toiseenpäähän ruiskitaan vettä?
Mielestäni kone korkkaa kun sen lämpötilankesto ylittyy, tehoa voisi kestää enemmän jos ahtoilma olisi viileämpää, happea enemmän ja pakopainetta ja sen aiheuttamaa lämpöä vähemmän.
Hienot arvot koneesta olit jo kaivanut. Ruiskuennakot yms vaikuttaa rajusti lämpöihin.
Taisin taas neuvoa viisaampaa