Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pölli
Jaahas on tässä mielesä käynyt tuo takaperän lukon asennus tai asennutus, mutta kysyisin ennenkö alan enempiä innostua että onko kellään kokemusta tuosta takaperään asennettavasta Lock Rightin automaattilukosta ? Kestääkö / aiheuttaako jotain epämukavuuksia tiellä ajossa ? Sitten kiinnostaisi tietää voiko perän purkaa ja lukon asentaa akselin ollessa paikallaan vai onko otettava pöydälle koko palikka ja purettava pyörännavoistakin kaikki pois ? Jotain laakereita ja holkkeja varmaan joutus myös vaihtaan ? (460tkm ajettu ln65 kyseessä) kiitos vinkeistä etukätheen!
|
Hiluxin persus on niin kevyt etten itse ainakaan laittaisi sinne mitään automaattilukkoa. Ei tarttee olla kovinkaan liukasta ja pienikin sivukallistus tekee sen että lukkoperällä persus taittuu sivulle. Mielummin kannattaa säästää hetki lisää rahaa ja laittaa paineilmalukko etuperään, etenemisen kannalta parempi vaihtoehto.
Hatarien muistikuvien perusteella se automaattilukko ei mene suoraan sinne takana olevaa kitkalukolliseen tasaupyörästöön. Eli sun tarttis ettiä jostain etuperässä oleva lukoton tasauspyörästö.
Kestävyydeltään noi on palalukot on itsessään ihan ok mutta 8" toyotan perän ristitapit ei tunnu olevan ihan hirvittävän kestäviä. Paljon on välityksiä rikottu ristitapin katkeamisen takia, ja monet on siirtynyt ARB:n tehtaan tuotteiden palvelukseen juurikin kestävyyssyiden takia.