Viestiketju: Varoitus
Näytä yksittäinen viesti
  #18  
Vanha 30.11.2013, 00:36
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Siis onko k.o jobbari joku kertomasi "tojotaporukka"/harrastaja kun rivien välistä vois ymmärtää näin?

Ja kun nimeltä tiedät, niin onko nuo kuvat autosta "sattumalta" noin surkeat? noista muista autoista paljon paremmat kuvat ja kyllä noista kuvista katsomalla kumeista vois epäillä niiden uutuutta.

Ja tuo noin 369 tkm ruuvaus mittarista voi mennä läpi jollekkin kertakäyttömaasturin omistajalle, varsinkin jos ei ole tutustunut noihin vajaa millin ajettuihin, normi työ tms. käytössä olleisiin.
Ja monesta tuon hintalapun omaavasta "maasturista" ei voi ruuvata n. 369 tkm pois mittarista, sillä olisi todella vaikea myydä vajaa milli mittarissa olevaa "maasturia"

Siitä olen kanssasi samaa mieltä, että kunto ratkaisee! Mutta ei tarvitse kuin yksi, jolla tojota landcruiser- tietämys on (paljon-?) huonompi , kuin esim. minulla, niin tuo 369 tkm poisto menee läpi! (Ja voi olla että totuus ei ole edes tuo, sillä ei olisi ensimmäinen LandCruiseri, mistä mittaria olisi ruuvattu useamman kerran, ja mitä uudempi, niin sitä parempi taloudellinen hyöty...)

Tuosta mittarin pyörityksestä, vm. -81 hj-60; vajaa? 10v sitten myin k.o auton, missä mittarissa oli muistaakseni n.720 tkm, ja kun ostaja, oman kertomuksen mukaan oli ollut 20 LandCruiseria, ja tiesi ainakin pahimmat ruostepaikat ja muut ongelmakohdat, Ja kun kerroin, että tekniikka ihan "samanlainen kuin kaikki muutkin 380 tkm ajetut", niin alkoi kysellä, että miten voi olla, kun ajettu tuplat?
No, kerroin että mullakin kokemusta noita LandCruisereista, ja minusta tekniikan kunto on juurikin sitä "vajaa 400 tkm ajettua",kun oli sovittu "ota tai jätä- hinta", niin ostaja tuli junalla katsomaan autoa Oulun Rautatieasemalle, kiersi autoa ympäri minuutin, konepellin alla viihtyi toisen mokoman, ja totesi että hän lähtee tällä hj:lla pohjanmaalle!
Pienen keskustelun jälkeen käytiin moottoritiellä, ja ajeltiin minun luo (minä ajoin, kun ostaja ei halunnut) ja rahat ja paperit vaihtoi omistajaa, kuten ennalta sovittiin.

p.s Taannoin mersuista voi puuttua mittarista jopa (lähes) milli! (pahin, mistä löyty tietoa, ei minun auto)
Myyjän nimihän lukee siinä ilmoituksessa alla....

tojotaporukalla viittaan vaan siihen ylettömään kehumiseen mitä osalla ko. merkin omistajsita ainakin tällä kylällä vähän on havaittavissa, en voi sanoa tuntevani myyjää, mutta senverran pieni kylä että vastaan tullessa morjestamaan joutuu, ja kun ei ole ihan ensimmäinen hj/hdj mitä on jr tuonnilla myynnissä, sanoisinko että kymmeniä vuosien mittaan ollut, (niitä pyörii uusilla omistajillaan ihan tässä kylilläki.) joten kaverin rengasliikkellä norkoillessa muutamiin kyseisen myyjän myyntirivissä olleisiin hj toyotiin olen uusia renkaita sovitellut/ nähnyt asennettavan alle, kuvassahan jokainen näkee kl71 renkaat jotka ei nähtävästi ole uudet mutta ilmoituksessa luki uusista hankook renkaista. omiin myyjän autoista saamiini kokemuksiin ja kyseistä autoa läheltä näkemättä perustin arvaukseni että se teksti voisi jopa olla oikein, parempi tieto tuntuu olevan jollain joka on käynyt autoa paikanpäällä (ilmoituksen päivittämisen 27.11jälkeen?) katsomassa ja rengastuksen toteamassa.

Mittarin ruuvaus on suositumpien autojen parissa yleisempää kun vois kuvitellakkaan ihan juuri siitä syystä että siihen tuijotetaan niin paljon, itse toki olen hieman huono mitään puhumaan kun jeeppi oli mulle eka auto missä on yli sadantonnin mittari ensinnäkään, ja silläkin on ajettu vasta 82 tkm mittarin mukaan eikä siitäkään ole mulle mitään muuta merkitystä ollut kuin että 80 kohdalla syttyi ärsyttävä maint requid valo kojetauluun mitä ei vissiin saa sammuun kotikonstein mutta se ei taas kuulu tähän...

Nyt en vain tyhmänä tajua miten se nyt sitten vaikuttaa siihen yli 20v vanhan auton ostopäätökseen jos siellä mittärissa on 195, 395tkm tai 795 tkm? yks tuttu ajaa pakullansa yli 200tkm vuodessa joten sen auto olis ton ikäisenä yli 4 miljoonaa ajettu mutta varmasti silti parempi kun 400 ajettu hj. 795 ajettu kun voi hyvinkin olla paljon parempikuntoinen kun se 395 ajettu, ainakin sitä on täytynyt siihen määrään jo hyvin huoltaakkin kun taasen se 195 ajettu voi olla jo aivan loppu riippuen käytöstä, tiedän ihmisiä jotka on ajaneet uutena ostaneellaan autolla ilman öljynvaihtoa pari kolme vuotta kunnes vaihtavat uuden, yksi auto kesti vain 60 tkm kunnes kampura oli selvä ja auto osiksi, tiedän yhden 09 mallin yli 70t€ maksaneen hauton mitä pidetään ku vanhaa vitoa, sitte on niitä autoja joille ei ole "ikänä tarvinnu tehdä mitään", niin se vaan menee, kunto vs. hinta ratkaisee.

jokainen niistä voi heittää männänrenkaat putkeen heti kotimatkalla, jokainen niistä voi olla pohjasta mätä ja jokainen niistä voi olla ruuvattu, 195 ajetusta vaan on täytynyt ruuvata mittarista enemmän kun 795 ajetusta , se on paljon ostajan käsissä kuinka hyvin käytetyn auton katsoo ostaessaan.

kuvien laatua mun on turha lähteä spekuloimaan, kuvattu perunalla, eikä se tiemmä muuta sitä edellisten omistajien varmistamaa totuuttakaan että mittaria on joku ruuvannut vaikka kuinka salaliittoteoriat onki kivoja. Mun mielestä sen toisen myyntitoytan kuvatkaan paljo ole parempia laadultaan, jos ei omista jotain tonnin ökyomenaa niin tuppaa pilvisellä kelillä, kosteassa ja hämärässä kameran kuvat meneen rakeisiksi ainakin mitä mä olen kuvia nähnyt joten sen isompaa työtä huonojen kuvien aikaansaamiseksi tuskin tarvii nähdä.
Vastaa lainaten