Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ImacInnes
Onkos kellään ehdottaa miten nuo laipat saatais kohdistettua hyvin?
Osat on seuraavat.
Laipat ja väliin tarvii vissiin sorvata umpiteräksestä putki jonka sisäreikä tulee stefojen mukaan.
Hmm. Näinkö?
1. Laipat kiinni lootiin ja nythän voisi porata kohdistus tapeille reijjän laippoihin ja kolot lootiin.
2. Jakolootan sovitus paikalleen jotta saadaan mitattua putken pituus.
3. Jakoloota pois kun sen asento on merkitty putkeen ja nyt putken näkee keskittää automaatin akselille stefojen kera ja eikun hitsihepillä laippaan kiinni.
4. Jakolootta mekinnän mukaan paikalleen ja hitsihepeillä kiinni.
6. Jakoloota pois.
7. Sovite pois ja eikun isolla virralla laipat sorvattuun keski putkeen kiinni.
8.Tarvittaessa voi hitsuutella viellä lisä vahvikkeita putken ja laippojen väliin.
Loputhan onkin sitten enään sipistelyä.
t. Ismo Ämmä
|
Väliholkki kannattaa sorvata ainesputkesta siten, että toinen pää on käypäinen vaihteiston takalaakerin reikään ja toinen pää jakiksen etulaakerin reikään ja sisälle paikat stefoille. Laippojen keskireijät kun isontaa vielä väliholkin ulkohalkaisijan kokoiseksi, niin on helpompi kohdistaa nekin.
Sitten vaan laipat kiinni lootiin, holkki väliin ja romut nippuun ja laipat hepeillä kiinni. Lopuksi välikalikka irti ja saumat kiinni sekä jokinlaiset tuet laippojen väliin ja viimeiseksi sorvissa laipat suoraksi.