Ei lähteny kardaanit sorvarille vaan tuli tekastua DIY mallit noista
Ensin mittailin noita putkien halkasijoita ja kun näytti että ne vois passata toisiinsa vallan mainiosti meni kaikki putket
vannesahaan ja voilá -> putket sopii mainiosti toisiinsa. Ohuin putki on juuri sopiva paksumpien putkien sisään ja paksumpi putki
menee juuri sopivasti ohuemman päälle
Eli sopivan napakasti moskalla taputtelemalla noista sai tehtyä holkit toiseen kardaaniin päälle ja toiseen sisälle.
Takakardaania lyhensin sen tarvittavan verran, leikkasin about 15cm pitkän holkin ohuemmasta putkesta ja taputtelin sen sisälle.
Väliin jätin reilut 5mm tilaa ja isolla virralla holkki ja putket nippuun.
Etukardaaniin taputtelin paksumman putken päälle holkiksi ja kardaanin sopivaan mittaan -> isolla virralla putket kiinni.
Teräsviivaimella katottuna kummastakin kardaanista tuli suorat mutta sen nyt näkee sitten käytännössä testiajolla ekan kerran miten kävi...
Siinä ne nyt olis:
Tuota takakardaania mietin että pitäskö tuohon vielä vetasta migillä saumat katkoksen molemmin puolin ja sitten vielä keskeltä yhteen?
Tulis ehkä enemmän tukea tuolle saumalle vai tartteekohan sitä?
Heräs ajatus testiajosta la-iltana tuonne meidän ajoalueelle, ehtiiköhän sitä pajottaa sen verran että pääsis kokeileen miten kaikki
toimii ja mitä tarttee muuttaa. Tarttis tehä ainakin nämä ennen sitä:
- pakoputken muutos
- doublerin vivuston rakentaminen
- jakiksen vivuston muutokset
- jakiksen johtojen jatkaminen
- huohottimet kuntoon
- kardaanitunneli umpeen ja kuskinpenkin kiinnikkeen muutos
- doublerin, jakiksen ja vahvikepalkkien purku ja viimeistely
- doulerin lopullinen kasaus tiivisteliimalla
- vahvikepalkki, doubleri ja jakis paikoilleen ja öljyt sisään
- kardaanit paikoilleen
Mitäs muuta? Panssareita nyt ei välttämättä testilenkille tarttis, traction barin ehkä mutta sen muutos ei taida onnistua
ennenkuin panssarit on paikoillaan ja näkee mihin uus korinpään kiinnike tulee.
Katotaan onnistuuko ajoissa ennen la-iltaa...