taka-akselilta rupes kuuluun ylimääräisiä krohinoita, joten perä meni purkuun. Näyttäs että hampaat kaikki tallessa ja suht hyvät näköiset, pinjonissa pieni välys, murikan poskilaakereiden ulkokooleissa koloja, toinen sisäkooli pyörinyt akselilla, pyörän laakereiden ulkokooleissa koloja. Akselissa Timkenin tuumakokoset laakerit, merkinnät oli selvät joten kaikki löytyi helposti.
Mikä todennäköisyys on että homma menee perseelleen...ajatus sellanen että laitan poskilaakereiden sisäkoolien alla olevat simmilevyt nyt uusilla laakereilla paikoilleen ja heitän murikan kiinni ( laakereiden välys tulee oikea )...miten välyksen voi todeta ja mikä sen pitää oikeasti olla ? Ei viittis irrottaa sisäkooleja montaa kertaa ja vaihdella simmejä.
Pinjonin laakerointiin ei ollut tarkotusta nyt koskea, jospa sillä olis vielä kilometrejä edessä.
Perässä paikoillaa toimiva kitkalukko. Purettu...yks sakaralevy on osittain halki, muuten näyttäs ehjältä. Jostain luin että osa levyistä olis aaltomaisia. Tässä yksi levy kummallakin puolella kuppimainen, muut levyt suoria ja sileitä. Minkälaiset nuiden kuulus olla ?
Varastossa yks avoin perämurikka, joten taidan laakeroida sen paikoilleen. Jos jostai löytyy lokkeri niin ompahan tuo jo valmiina. Kitkalukko menee joskus tuonne etumurikkaan.
Tarviiko joku valpin akselin sisuskaluista kuvia tai jottain mittoja, nyt olis kaikki vielä esillä.
Jatkuu...avoin murikka äherretty paikoilleen, siirsin välityksen kitkasta tähän... oli aika tiukan olonen paketti. Laakerivälyksiä mahdoton tarkistaa, hammaskosketus hiukan hampaan ulkoreunan puolella...saa passata.
Laakerit:
Murikan laakerit : Sisäkooli Timken 25577, ulkokooli Timken 25523
Pyörän laakerit : Sisäkooli Timken 2788, ulkokooli Timken 2735