Näytä yksittäinen viesti
  #5  
Vanha 22.11.2013, 23:29
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja turhapuro u Näytä viesti
sellanen moottori versio on ollu kyllä mistä sitä alavääntöökin löyty mutta se vaatii kytkimeltä suhteellisen hyvää pitoo .luulen kyllä jos tässä jaksaa innostuu niin ahto painetta saattaa olla joskus jo tyhjäkäynnillä täytys vaan ettii alta puolmillii ajettu kone jostain aihioks.mut aika näyttää.ei tää pajero oo vissiin oikein ihmisten suosiossa kun on saannu suht kielteisen kannan täällä , mut tuli sit ostettuu tänään tollanen kolmelitranen pemu josko siirtäs siitä tekniikan toho pajeron ryskään
Siis älä masennu! Siis kaikki uusi- ja erikoinen aina aiheuttaa ihmettelyä! ja kuten itse kirjoitin, niin ei helppoa tempon ainakaan mitsun 2,3td vm -81/82 tehoa kovinkaan paljon, tuo "persepenkillä" mitattu, oliko 125 hv arvaus, jo aika paljon...

Mutta onko sulla joku keskipako- painoilla oleva kytkin? siis kytkinasetelmassa ylimääräisiä painoja, jotka keskipakovoimalla kirii asetelmaa?

Ainakin galantin 2,3 td vakiokytkin käsitteli vaivatta tuon reilu 200 nm, toki ei tullut juurikaan luistatettua max väännöllä, kun tuli "kiire" niin kaasu pohjaan, ja kytkin ylös, ja isompaa silmään sekunnin murto-osa kytkin pohjassa...
2 vaihteistoa "räjähti/otti loparit" 2->3 vaihtaissa. mutta jos kaasun hölläsi, niin 10-15v uudemmat perhesportit tuppas tunkemaan rinnalle...

Siis "vakio" kytkimellä, "ja pehmeällä levyllä", kytkin pitää käytännössä yhtä hyvin 1000 rmp kuin 4000 rpm 400Nm väännöllä
Vastaa lainaten