Näytä yksittäinen viesti
  #17  
Vanha 30.09.2004, 21:24
L-200:n Avatar
L-200 L-200 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 28.07.04
Sijainti: Äänekoski, Finland.
Viestit: 2.158
Perusasetus

No tuota tuota, sen verran näistä vaihtoehtoisista polttoaineista että täällä paikallisen sellutehtaan inssi ajelee jenkkifarkulla joka käypi häkäpöntöllä jossa polttoaineena pääasiassa turve.

Koko systeemi on peräkärrissä josta menee putkistot konehuoneeseen. Pääasiallinen käyttövoima on turve, tosin bensiini on mukana kanssa eli melkoinen hybridi. Asoasta on ollut juttua ainakin sisä-suomen lehdessä ja ellen ihan väärin muista niin mobilisti-lehdessäkin on ollut juttua.

Sinällään yhdistelmä liikenteessä on aikas koomisen näköinen, mutta joka vähänkään "haistaa l. ymmärtää" että mistä voisi olla kyse ymmärtää kyllä katsoa tarkemmin sillä kokonaan rosterista(tottakait kiillotettua) olevan "kiljupönttö" peräkärrissä herättää huomiota.
Sen verran jutun tynkää muistan että kun pöntön saapi lämpimäksi(todella pitkä lämmitysaika) niin sitten sillä ajaakin pitkään. Muistelisin että(voin olla väärässäkin) kilometrikustannus olisi turve/95E-yhdistelmällä ajettaessa luokkaa 10 penniä eli 1,68 snt/100km!!!!!, eli todellakin edullista ajoa, jahka pöntön rakentamiskustannukset saa kuoletettua.

Mutta sinällään mielenkiintoinen ajatus, onhan se vaihtelua keskusteluun polttoaineista



-- Wannabe OFF-roader --
Vastaa lainaten