Viestiketju: Kun halvalla sai...
Näytä yksittäinen viesti
Vanha 20.11.2013, 10:35
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Perusasetus

[QUOTE=Nerd-O;1068549] Enkä nyt oikein ymmärrä mitä hyötyä on ostaa esim. 10 000€ auto. Ostat sillä vaikka hienon Golfin missä on TSi moottori ja DSG laatikko. Sitten ihmettelet kun auton mittariin tulee 100tkm ja se paska TSi kone laukee ja perään laukee DSG laatikko.]

Mulla homma menis niin päin, että ensin ilmenee jonkinlaista tarvetta tai saattaa olla myös fiilispohjasta innostusta, että nyt tarvitaan vaikka erilainen auto kuin tähän saakka.

Tämän jälkeen seuraa jonkinlainen kartoitus siitä mitä olikaan rahaa lompakossa ja pankkitilillä. Mitään muodikkaita osamaksuja tai muita sählinkejä ei harkita.

Sitten tehdään myös jonkinlainen arvio tulevaisuudesta vastaako idea hankittavasta ajoneuvosta tarpeita myös vaikka 10 vuoden päästä koska teen kuitenkin itse remontteja ajoneuvoon ja pitää miettiä saako tehdyistä remonteista hyödyn.

Oma arviomisensa on myös siinä tuottaako ajoneuvo muuta kuin ehkä hupia tai pihan koristusta. Jos saa hinata vaikka 3500 kiloa, sellaisesta olen valmis maksamaan lisähintaa.

Myös pienistä veroista ja maksuista maksan enemmän, pienestä kulutuksesta ja toimintavarmasta tekniikasta.

Näiden harkitsemisien seurauksena päädyn siihen käsitykseen, etten tarvi vaikka ylihintaista DSG vaihteistoista vehjettä vaan onko vaikka joku kevytkuorma-auto tarkoituksenmukainen tai pakuksi rekattu farmari dieselillä ja manuaalilla.

Kaiken kuitenkin kruunaa se jos menee koeajolle ja kokeilee miten juuri kirjoituspöydän ääressä tai läppärin ääressä hyvältä vaikuttanut vehje istuu käteen todellisuudessa. Jos kaupat etenee vielä, voi pyrkiä vaikka montulla tarkitamaan onko laajoja remontteja tiedossa vai ei.
Vastaa lainaten