Nyt olis ensimmäinen etu- ja takakardaanillinen menijä hommattuna.
Pitihän siihen tietenkin öljyt vaihtaa ja oli ihan aikakin, ainakin öljyjen väristä päätellen.
Etu- ja takamurikkaan laitoin redlinen 75w90 limited slippiä. On muuten edullinen öljy

.
Mutta jakolaatikkoon..
Painelin motonettiin hakemaan Mobil 1 shc 75w90:stä No ei ollut.. rupes siinä hieman kiire painamaan ja nappasin hyllystä Castrolin Syntrans Transaxlea 75w90 kolme purkkia a' 22€ purkki ja taas

Truuttasin öljyt laatikkoon ja menoks. Jossain kohtaa tuli sitten mieleen että ai kele.. taitaa muuten olla manuaalivaihteistoöljyä tuo castrolli..
Kysymys kuuluukin, että mitä olisi seuraavaksi fiksua tehdä..
Ajanko castrolleilla?
Hiivitän, mielummin hinaan auton montulle ja jakolaatikko tyhjäksi, mitä nopeammin sen parempi.
Vai mitä?
Korjaamokirja sanoo
Transfer oil - Hypoid gear oil SAE 75w90, 75w85 or 80w confirming to API GL4
Olen melkolailla varma että tuo API GL4 ei riitä hypoidi luokitukseen??
Hypoidi öljyn ymmärrän nyt ns. kitkalukkoöljyksi.
Laatikkoon mennyt Castrolli on 75w90 täys synt. API GL5+ mutta ei ole hypoidiöljyn lisäaineita. Ja on muutenkin kohtuuuuuullisen notkeaa, ainakin puolet juoksevampaa mitä vastaava 75w90 GL5 redline.
Eli pitääkö tuonne jakolaatikkoon nyt laittaa lukkoperäöljyt? Ei kai sentään..
Auto on Pajero Sport, automaatti bensakoneella.