Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76
Jos tuo "Nikuzai" lakimuutos menisi läpi, niin minä pistäsin kaikki rahat asianajotoimistoon joka hoitas noita linja-asioita...; tuo maanomistaja maksaa... tapa johtais siihen, että sähköyhtiö ostaisi kaikki linjamaat, alkaen hehtaari/km... ja sähköliittymän kuukausimaksu esim. 10 kertaistuisi.... ja kun tarpeeksi riideltäisiin niin paikoin 50 kertaistusi!
NYT homma on balanssissa, ja toimii osapuilleen tyydyttävästi. ja jos haja-asutusalueiden toimitusvarmuutta pitää lisätä, niin suomeen tulee äkkiä lisää sähkön jakelijoita, siis syrjäkylille on oma "omasähköjakelija 123/234/5 OY"
ja se perii kulut juurikin perusmaksuina k.o syrjäkylältä!
|
Esitin asian omalta näkökannaltani ja sen lausuman perusteella mitä kuulin linjakorjaajilta, että teettää helvetisti töitä kun yksityisten mailta ei saada jopa linjalle päin nojallaan olevia puita kaadettua vaan ne käydään sitten kevät talvella toista metrisessä hangessa sahailemassa linjanpäältä pois kun sähköt on poikki.
(ja yleensä ne murphyn lain mukaan on vielä joltain muulta kuin maan omistajalta poikki

)
Mutta olet varmasti oikeassa ton ostamisen kanssa, mut ite ajattelen/lin järjellä, eli jos mulla olisi sähköyhtiö ja toi mun laki menisi läpi niin en yhtään enempää kuin olisi pakollista rupeaisi ostamaan linjan alusia jos yksityisen maalla linjalle yltää puu kaatumaan niin ei olisi omasta sähköyhtiön pussista pois se korjaaminen sunnuntai yönä klo 02.00 45 asteen pakkasessa vaan sen maan omistajan joka ei halunnut liian korkeaa puuta linjan vierestä kaataa.