Näytä yksittäinen viesti
  #12  
Vanha 16.11.2013, 11:55
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rölli Näytä viesti
Ei mitään. Ainakin suburbanin kohdalla onnistui hyvin. Inssi katseli autoa hetken ja totesi et kyllä se vaatimukset täyttää.
Oliskohan ollu jotenkin niin et kolmesta kohdasta kaks piti täyttyä niis vaatimuksissa.
Yks kytkettävällä lukolla oleva tasauspyörästö riittää ja sihen kelpas keskimmäinen.
Jep, ei mitään muutoksia tarvitse tehdä. Kokonaismassaa on yli kaks tonnia ja se on neliveto:

Lainaus:
Liikenne- ja viestintäministeriön asetus autojen ja perävaunujen rakenteesta ja varusteista 19.12.2002/1248

6 §
Maastoautot

2. N1G-, M2G-, M3G- ja N2G-luokan maastoautoksi katsotaan kokonaismassaltaan yli kahden tonnin N1-luokan ajoneuvo sekä kokonaismassaltaan enintään 12 tonnin M2-, M3- ja N2-luokan ajoneuvo, jos se on telavetoinen tai jokapyörävetoinen, jolloin yksi akselistoista voi olla irtikytkettävissä, tai se täyttää seuraavat kolme ehtoa:

a) vähintään yksi etu ja yksi taka-akseli on vetävä tai kytkettävissä vetäväksi akseliksi;

b) vähintään yksi ajoneuvon akselistojen tasauspyörästöistä on lukittavissa tai varustettu vastaavalla järjestelyllä; ja

c) ajoneuvon laskennallinen mäennousukyky ilman perävaunua on vähintään 25 prosenttia.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96