Näytä yksittäinen viesti
Vanha 14.11.2013, 11:35
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja SisuFin Näytä viesti
Taloyhtiöön tulossa putkiremppa ja suurin osa asukkaista kannattaa tätä nykyaikasta putkiremonttia "sukitusta". Ilmeisesti valetaan uusi putki muoviseoksesta vanhan sisään. Itse olen vahvasti sitä mieltä, että remontti on täyttä huuhaata eikä se todellisuudessa kestä luvattua 30-50 vuotta. Helppo valinta sinänsä hintansa puolesta, suomalaisiin kun puree helposti tuo remontti "halvemmalla" sekä nopeammin ja vaivattomammin. Onkos kenelläkään kokemusta moisesta omassa taloyhtiössä/ tuttavapiirissä?
Tämä uudenlaisen sukituksen halveksiminen on sitä suurta idioottimaisuutta, miksi tässä maassa edelleen tehdään ihan järkyttävä määrä äärimmäisen kalliita ja turhanpäiväisiä putkiremontteja missä revitään kaikki mahdollinen auki. Toki jos kaipaa sitä suurta remonttia niin miksipä ei aiheuteta parin-kolmen kuukauden piinaa asukkaille, ja sen jälkeen vielä vähintään puoli vuotta lisää kun remontin tehnyt firma ja sen alihankkijat korjaa vituiksi menneitä asioita mitkä ei suoraan edes liity itse putkiremonttiin (kuten aika lailla monellekin tutulle tapahtunut). Toisaalta homma voidaan tehdä järkevästi ja kustannustehokkaasti modernimmalla tavalla, ja sukitetaan putket oikealla menetelmällä ja lisätään putkien kestoikää kymmenillä vuosilla.

Tosin jos rakennus kaipaa jo täysremonttia muutenkin, niin ei muuta kuin lattiat ja seinät auki. Siinä vaiheessa tosin kannattaisi koko taloyhtiön muuttaa väliaikaisesti johonkin muualle, on noi putkiremontit sellaista helvettiä.

Tuossa mihin rakennetaan vaimon kanssa uutta taloa, niin kaupunki juuri sukitti 1400mm halkaisijaltaan olevan runkoviemärin muutaman kilometrin matkalta. Sen sijaan että olisi ollut katualueet koko matkalta auki useita kuukausia, niin nyt liikenne sujui ilman mitään häiriöitä, ja viemäritkin toimi aivan normaalisti koko työn ajan.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten