Näytä yksittäinen viesti
  #5  
Vanha 09.11.2013, 02:00
VonLeka:n Avatar
VonLeka VonLeka ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: TEXAS
Viestit: 2.807
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Ei taida onnistua tuo bensakoneen tehojen nostaminen turbolla aivan helposti 140 hv -> 318hv vaatii joko aika rajua puristusten pudotusta JA kanavien avarrusta yms. perinteisten coolerin ja avaran putkiston lisäksi, MIKÄLI käytetään pumppubensaa. Jos käytetään RE85 tai jopa jotain eksootisempaa, niin helpottaa kummasti. Ja vaikka hetkellisestikin kone kestää nakutusta, niin silloin kärsii teho.... Ja tuo 2 tuntia lappu lattiassa 220hv:lla on aivan mahdollista kestää, vaatii vaan kunnollisen jäähdytyksen sekä öljylle että vedelle.
p.s oikein tehtynä tuo reipas 150 hv litratehoa ei ole mikään suuri, yli 200 hv ei ole mikään harvinaisuus, kun lähtökohtana on 4-venttiili rakenne...
Toki joissakin dynoissa saadaan aivan mielikuvituksellisia tehoja kampiakselitehoksi, kun pistetään voimansiirtohäviöt esim. 50% tai jopa yli.... joskus meinaa pokerinaama pettää, kun kuuntelee että voimansiirtoon jää reipas 100 KW, sehän tarkoittaa muutamaa kymmentä muurikkapannu tehoa lätynpaistossa, mahtaa olla hammaskosketuksissa ja laakereissa lämmintä
edit. juu
__________________
Monien lähteiden mukaan elämä johtaa 100% varmuudella kuolemaan. Muistakaa pelätä kaikkea, älkää vahingossakaan erehtykö nauttimaan mistään. Ikinä. Milloinkaan.

autot: TOYOTA HJ61, NISSAN KING CAB 4X4 2.5TDIC

Viimeksi muokannut VonLeka : 09.11.2013 14:27
Vastaa lainaten