Viestiketju: offroad ajelua
Näytä yksittäinen viesti
  #9  
Vanha 07.11.2013, 10:46
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.390
Blog Entries: 5
Perusasetus

Safareilla on kanssa muutama perussääntö, mitkä kannattaa pitää mielessä, esim. nämä: edellä ajavaan pitää pitää riittävä väli kun ajetaan jyrkkää nousua tai laskua. Eli pitää jäädä odottamaan, että edellinen on selvinnyt paikan ohi > jos valuu tai joutuu peruuttamaan/ottamaan vauhtia niin ei tule kontaktia.
Vähän sama mutakossa, ja itse lähtee vasta sitten liikkeelle, kun siellä on sen verran tilaa että auto mahtuu - jos joutuu vaikka hapella tulemaan loppuun asti.

Ja letkassa aina jää joku jumiin, jokainen auto varmistaa, että näkee takana tulevan. Aika usein ajetaan vaan sen edessäajavan perässä eikä tarkkailla mitä takana tapahtuu.
Jos takana ei näy ketään, pitää hidastaa/pysäyttää kunnes näkee.
Siellä voidaan tarvita apua ja jos letka katkeaa, on eksymisen vaara varsinkin risteyksissä, eli risteykseen pitää jäädä aina odottamaan seuraavaa ettei letka pääse hajoamaan ja puolet eksy reitiltä. Vilkkuakin on hyvä risteyksissä käyttää. Kun näkee vilkkukuittauksen tietää että seuraava näkee minne ollaan menossa.
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten