Laitas sitte kuvia kun saat ne hysteer varret (mitä muuten maksaa?).
>>>>Joo. Kuviahan taitaa löytyä
www.rockcrawling.com sivuilta (muistaakseni) ja hinta o varmaan jossain 400 erkkiä tänne saatuna
Itse tein nyt mielestäni turvallisesti kun käänsin 61 vakiovarret toisinpäin. Ainoa ongelma on se joku aakkermanni jutska kun varret sojottaa sisäänpäin mutta ei tunnu paljoo haittaavan kääntymistä.
>>>>Niin... Toisinpäin? pistitkös ne sojottaan taaksepäin vai vain nurinkurin. Nurinkurin malleja olen nähnyt liian usein romuna pinnapulteistaan joten annoin sille hylsyn omassa rojektissani. Mutta jos tarkoitit taaksepäin ja aksulan takapuolelle niin vois tuo hysteeri niinkin toimia. Tehostin vaan pitäis mulkata jostain kulkuvälineestä missä simpukasta varsi venputtaa veli venäläisittäin. Oispa sitten raidetanko akselin takana piilossa.
Levyjä on takana monillakin esim. Lökin Jarmolla ja joskus laittelin siitä kuviakin tänne kun ko. aiheesta juteltiin. Itse jo pyörittelin levyjä taka-akselilla ja näyttäs että tekee vaan pultattavan laipan ja ettii mahdollisimman pienen satulan niin homma pitäs olla helppo. Levy vaan takanavan taakse ja ottaa etunavan pultit niin onnistuu. Jarrulevyä tai napaa pitää pikkasen sorvata että sopii.
>>>> En oo testannu mitään, mutta pohtinut olen sitä että notta ku sorvais jototan levyjä halkaisijastaan ni saiskohan sen orig. jarrusatulan sitten sopimaan? asentelis paineensäätövenan jotta paineet muljuais sopiviks.
Toihan on hyvä idea toi syylärin siirto. Jopa lehtijousellisessa sais muutamat sentit vinssiä taakkepäin mutta ei taida olla vaivan arvoista vasta kun kiemura jousiin siirryttäessä.
>>> jep ku tuossa pikaisesti mittailin, niin kiinteällä tuulettimen ropellilla sais jo pois aikalailla senttejä. Siis kun säilyttää alkup. ohjausvaihteen. Tuplahihnapyörä sitten verottaa hieman. Siirrän muuten akut lavalle. joten ne alkup. helevetin painavat akkutelineet lähtee huitsiin. Onpahan konehuoneessa sitten tilaa liikkua.
Meinaatko muuten venyttää akseliväliä?
>>>> Niin paljon ku offisääntömooseksenkäskykirja antaa perään???
Itse meinasin eliminoida noi ylitykset siirtämällä akseleita. Esim. nykyisillä lehtijousilla kun akseli on noin 10cm edessä niin etuylitys on aika olematon kun kiikutkin vielä ovat takana. Se laki juttu koskien akseliväliä vaan vähän hämää jos pitää olla just joku mallisarjan sisältä oleva väli mutta onneksi bj43 taitaa olla aika passeli.
Kun olen moisen 43 (jototan scrämplerimalli)ihmeen tuolla kyproksella pongannut niin arvioisin (mutuna) että ero 40:seen on n. 15 cm?
Jari v
Note! This message was posted anonymously!