Näytä yksittäinen viesti
Vanha 04.11.2013, 14:57
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Ja mitä noihin vanhempainiltoihin tulee niin itse olen kyllä istunut jokaisessa vanhempainillassa. Sen on huomannut että miehet on melkoinen vähemmistö siellä
Hyvä homma - itse näkisin, että se voisi olla yksi foorumi missä tämänlaisia asioita voidaan miettiä suuremmalla porukalla. Kun varmaan kaikilla on jonkinlaista kokemusta koulukiusaamisesta ja lasten muusta keskinäisestä kiusaamisesta, varmaankaan oikea tie ei ole, että vanhemmat rupeaa siitä riitelemään, vaan tarvitaan talkoot ilmiön vähentämiseen. Jos vanhemmat menee riitaan mukaan, silloinhan he ovat tavallaan kuin itse lapsia joko kiusaajina tai sen kohteina.

Jonkinlaisena ehkä huonona lohdutuksena asian suhteen voisi kertoa, että omalla kohdalla ei vielä kertaakaan ole tullut vastaan riitaa haastavaa maahanmuuttajaa (vaikka jos jonkinlaista kiikarin kauppaaja on sattunut silmään), joten ehkä ilmiö ei vielä niin pahalla tolalla ole, että jotain asialle voi tehdä ihan järjen kanssa. Mielestäni tämänlaisesta asiasta voisi keskustella vaikka vanhempainilloissa ja siitä mikä on oikea tie toimia vaikka sellaisessa tapauksessa, että on otettu toisten pipoja ja heitelty niitä.

Toisaalta vaikka pipojen ottaminen ei ehkä kovin vakavalta tunnu, jossain baarissa voisi vastaavan tasoisesta asiasta syntyä pahakin tappelu. Täysin poissuljettua ei ole siis, etteikö samoin voi käydä muuallakin. Se ei tarkoita silti, että baaritappeluihin kannattaa lähteä enempiä mukaan vaikka ne epäoikeudenmukaisia tai kohtuuttomia olisi olleetkin...
Vastaa lainaten