Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jjurva
Nuo kaikki linkittämäni koneet on 2t dieseleitä ilman erillistä huuhtelupumppua ja toimivat niin miksi pienemmät 2t dieselit ei toimisi? Vai oonko nyt ymmärtäny väärin jonku kohan. Luetaanko 2t koneen kampikammiokin huuhtelupumpuksi? Sellainenhan se tavallaan on.
4T dieseli kaksitahiksi, no ei oo ainakaan turhan vaatimaton suunnitelma. Imu ja pakoventtiilit aukeamaan yhtäaikaa ja ahdin painamaan ilmaa koneeseen? Entä jos dieselöis perinteisen 2-t bensakoneen? kaasuttimet pois ja pumppu kylykeen. Uus elämä vanhoille V6 peräprutkuille.
|
Olet oikeassa, tuo kampikammion kautta tapahtuva pumppaus, kuten kaikissa 2-tahtisissa moottoreissa yleensä, aiheuttaa sen, että ilmaa ja voiteluöljyä, pumpataan palotilaan: toki siellä voi olla bensakin mukana... (nuo suoraruikkarit, joko ilmalla taikka ilman jätän pois...)
Mutta tuossa minun viestissä tarkoitin juurikin sitä, että ilmaa täytyy saada palotilaan (ja nimenomaan siten että kampikammion voitelu ei häiriinny/sekoa)
Ja tuo ajatustasolla ollut; 4t diesel 2-tahtiseksi, helppo homma jos verrataan sitä vanhaan bensa peräprutkuun....