Tuossa alkuperäisessä viestissä kerrotaan saadusta lähestymiskiellosta. Kai sen pahoinpitelyn jälkeen on tehty myös rikosilmoitus?! Poliisinhan on sen tutkittava ja jos tutkinnassa ei muuta ilmene, niin syyttäjän on syytettävä, kun pahoinpitely ei ole asianomistajarikos ts. vaikka uhri ei haluaisi syytettävän, niin silti syytetään ja oikeuteen menee. Onhan tuo nyt tehty? Jos ei ole, niin aika ihmeellistä, jos oikeus on määrännyt lähestymiskiellon, mutta itse pahoinpitelyä ei ole edes tutkittu...
Yleisesti olen sitä mieltä, että itselläni ainakin on luottamus poliisiin ja oikeuslaitokseen ollut jo vuosia mennyttä. Resursseja riittää siihen, jos tavallinen ihminen tekee ymmärrettävän virheen, mutta ei oikeiden rikollisten puuhiin niin innolla puututa.
esimerkki: Tuttu kaveri ampui jokunen vuosi sitten karhun. Luuli sitä erauspojaksi, mutta osoittautui pennuksi. Ilmoitti itse asiasta sen jälkeen, kun asian havaitsi. Vielä samana iltana poliisit ehtivät tutkimaan asiaa sinne korpeen, joka sijaitsee 50 km lähimmästä poliisiasemasta. Ihan varmasti, jos oisi vaikka murtomiehestä kotonaan soittanut, ei olisi kytät sellaisella vauhdilla tullut!
Seurauksena tuli sakot, eläimen arvon korvaus ja aseen menetys valtiolle...
Esimerkkejä oisi lissäkin, mutta ei mitenkään jaksa kaikkea kirjoitella kerralla.