Kaipa se muutaman kilowatin vie, jos verrataan sähkövinsseihin jotka vetivät muistaakseni parhaimmillaan jonkun 4-600 A rompetorilla (=> ehkä 5-10 kW moottorille, josta arvatenkin n. puolet hukkuu lämpönä, välityksistä en sähkövinsseissä tiedä), ei moottorin kyllä pitäisi ihan helposti hyytyä, Toyotan vinssissä kun on se 40:1 välitys.
Mekaaniset välityksethän eivät välitä tehosta sellaisenaan, niiden kestävyys (ja mitoitus) riippuu ihan pelkästä väännöstä [Nm] mutta jos nivelissä on klappia tms. kummallista voi värähtelyt aiheuttaa ongelmia jyrkässä suhteessa kierrosnopeuden kasvamiseen. Eli välityksiä vaan laskemaan, vinssin päästä lähtien arvioitu maksimitaakka, rummun halkaisija, kuinka monta kierrosta on kelalla, se lieriövaihteisto onkin jo sen 40:1, ja sitten voimansiirto siihen millä sitä nyt ikinä pyörittääkään.
Minkälaista rakennelmaa olet virittelemässä?
|