Täytyy sanoa, että tuo kytkimen säätäminen on sitten joskus taitolaji.
Omalla kohdalla (12H-T), kun välys on kylmänä hyvä, niin moottorin lämmetessä jo kantaa eli välys hävinnyt ja kytkin luistaa.
Jos taas säätää välyksen siten, että lämpimänä on sopiva pieni välys, niin sitten tuntuu poljin siltä, että siellä olisi ilmaa eli kerran saat polkaista löysät pois ja toisella kerralla vasta kytkin irroittaa.
Tuon kanssa olen tapellut siitä lähtien, kun uusi kytkin tuli konerempan yhteydessä, ja kokeillut kaikki mahdolliset säädöt + useat työ- ja pääsylinterit eikä ole auttanut. Kytkimellä ajettu n 25tkm.
Nyt toimii kohtuullisesti siten, että toisinaan kytkin ei irroita ekalla polkaisulla, mutta sen jälkeen toimii niin pitkään, kunnes auto on parkissa keula ylämäkeen...
Eli kytkimen säätö (tahi työ- tai pääsylinteri) voi hyvinkin olla syyllinen tässäkin tapauksessa.
__________________
-Toyota Camry 2.4 2002
-Toyota Landcruiser HJ60 12H-T 1982
-Citroen Jumpy pikkubussi 2.0 HDi 165 automaatti 2014
-Case 1840 3.9 Cummins -liukuohjattu 1999
|