Mites volkkarin suoraruikku 2,5 TDi rivivitonen? Vakiona T4 portterissa 102 hv/3500 rpm ja 250 Nm/1900 rpm tai 151 hv/4000 rpm ja 295 Nm/1900 rpm, sama pata Volvon (850 ja S/V70) keulalla 140 hv/4000 rpm ja 290 Nm/1900 rpm. On ainakin kestävä kone ja voimaakin saa halutessa. Ja vakiona alapäätä vaivaavan väännön puutteen saa paikattua ohjelmoimalla boksin. Ja on pieni ruokainen, toisaalta taas kehittää vähän lämpöä matkustamoon.
Jos bensakoneen suuntaan niin Volvon viis mukinen turbomosa, eli käytetty 850:ssä, S/V70:ssä jne... Tosin siitä vanhasta nelimukisesta punakoneestakin (siis siitä 240/360/740/940 sarjalaisissa käytetystä) saa ahtamalla sen verran jerkkua irti, että huutaa Pajeron tikut hoosiannaa

Vaparinahan tuommoinen vinokone kestää ja kestää ja kestää jos vaan joskus vaihtaa öljyt ja järjestelmässä kiertää jotain jäähdyttävää nestettä.