Mulle ei nyt ihan valkene tää teijän salaliittoteoria. Miten tää nyt mitenkään poikkeaa nykykäytännöstä jossa asiakas voi varata useimmilta korjaamoilta katsastustarkastuksen (+mahdollisesti havaittujen vikojen korjaamisen) ja katsastuksessa käyttämisen sen jälkeen kun auto on todettu kunnossa olevaksi? Korjaamo(puoli) saa rahansa siitä mistä tähänkin asti ja katsastus(puoli) saa rahansa katsastamisesta.
Ei se jatkossakaan mene niin että katsastusukko vaan heittää siinä katsastuksen lomassa uuden pakoputken alle mitään kyselemättä. Siitä tulee vikalista niinkuin aina ennenkin, ja asiakas sitten sen jälkeen päättää missä autonsa korjauttaa. Ja koska siinä vaiheessa se firma ei vielä tiedä haluaako asiakas korjauttaa viat siinä niillä, on aika riskipeliä alkaa vaihdattamaan jotain tukivarsiviljelmää vain rahastuksen piikkiin. Ja tuohon tulee (vai onko ne jo ihan päätettykin?) sellainenkin pykälä että sama ukko ei ruuvaa ja katsasta yhtä autoa, vaan ruuvaamisen ja katsastuksen hoitaa eri henkilö.
Katsastusalallakin taitaa olla nykyään sen verran kilpailua asiakkaista että tuskin siinä kannattaa alkaa kokeilemaan kepillä jäätä.
Muutenkin ihmetyttää aina nämä katastus- ja korjaamomekkaloinnit foorumeilla kun omalle kohdalle ei ole sattunut juuri mitään reklamoitavaa kummaltakaan osastola. Ainoa kerta kun olen ihmetellyt lopputulosta oli kun katsastusjamppa oli nuorempi kuin katsastettava auto eikä se oikein ollut tyytyväinen jarrujen suorituskykyyn, mutta muiden vikojen korjaamisen jälkeen nekin kelpasivat vaikka sanoin suoraan ettei niille ole tehty mitään kun ne vaan on näissä tälläset :-)
EDIT:
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rak
Ei jokainen pärnänen ala yhtäkkiä leimoja hakkaamaan, kyllä henkilöstölle ja tiloille tulee tasovaatimukset ja ehkä joutuu katsuriksi haluava jollain oppitunnillakin istumaan.
|
No ihan samat vaatimukset kuin nykyisillä katsastuskonttoreillakin. Ehkä nyt ei tarvi olla seittemää eri sorttia tekevää kahviautomaattia aulassa, mutta noin katsastussuorituksen osalta.